Marknadsföreningen Sverige
Hur Agentic AI förändrar marknadsföringens spelplan
– Välkommen till en ny nätverksträff med CMO goes TECH
Upptäck hur Agentic AI förändrar marknadsföringens spelplan. Under detta event med CMO goes TECH visar vi hur AI-agenter kan skapa nya nivåer av kundengagemang, driva innovation och förvandla teknologiska möjligheter till konkreta resultat. Ett måste för dig som vill ligga steget före som marknadsledare.
I en tid då marknadschefer förväntas driva både kreativitet och tydliga affärsresultat framträder Agentic AI som en avgörande förändringskraft. Under nästa CMO goes TECH-event utforskar vi hur AI-agenter – med förmågan att fatta autonoma beslut, lära sig och anpassa sig – kan öppna upp nya sätt att engagera kunder, optimera kampanjer och accelerera innovation.
Tillsammans med Columbia Road lyfter vi fram praktiska användningsområden för marknadsförare, visar hur tekniken kan integreras i befintliga strategier och diskuterar vad som krävs för att gå från experiment till verkligt affärsvärde.
Columbia Road
Vi ville göra datadrivna insikter tillgängliga för alla, inte bara för analytiker. Därför byggde vi en AI agent, en digital analytiker som alltid står redo att svara på frågor. Den kombinerar GA4, BigQuery och en LLM som förstår naturligt språk, skriver SQL och levererar insikter direkt i chatten. Jag kommer dela våra lärdomar, hur agenten fungerar – och visa live hur den gör beslutsfattandet upp till 100× snabbare.
- Det finns inget att vänta på, börja utforska AI redan idag.
- ”AI projekt” är inte som vanliga projekt. Det kräver individer som inte är rädda för att kavla upp ärmarna och ta ett helhetsgrepp över målbilden.
- Gör en ordentlig analys över vad ni vill använda AI för och inte. Den löser verkligen inte alla problem.

En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:
- Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
- Man behöver inte välja eller ”gå med i” en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till alla de temabaserade nätverksgruppernas träffar. De två rollbaserade nätverksgrupperna, ”MiS Marknadscheferna” och ”MiS Inhousecheferna”, vänder sig till dig som är marknadschef eller inhousechef, eller motsvarande).
- För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen
Nätverksgruppen CMO goes TECH leds av Gül Heper Jämterud.
Info & anmälan
När: Tisdag 11 november, kl 16-18*
Var: United Spaces, Torsgatan 26, Stockholm
*Hålltider:
16.00 Check-in & mingel
16.15 Presentation, Fredrik Burman från Colombia Road
17.15 Frågestund
17.30-18.00 Mingel
Nätverksträff 11 nov, kl 16.00-18.00
Avbokning senast 24h innan till info@mis.se.
Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter
Om talaren
Fredrik Burman är Managing Consultant på Columbia Road – en tech hustler som kan lite om mycket. Efter att ha startat karriären inom UNIX-administration på Swedbank och tjänstgjort i Afghanistan med Försvarsmakten, har han arbetat med produkt- och affärsutveckling inom fintech, drivit egen startup och nu hjälper företag att växa digitalt. För Fredrik handlar teknik mindre om verktygen och mer om att förstå problemen först.

