Storytelling

Marketing afternoons: Rörlig bild i sociala medier

Marknadsföreningen Sverige

Rörlig bild i sociala medier

– 7 steg för att lyckas med ditt visuella berättande

På mindre än ett decennium har rörlig bild i sociala medier gått från att vara en sällsynt lyx till något självklart och förväntat. Inte minst för att video visat sig vara det vinnande formatet i våra allt stökigare flöden. Men hur ska man egentligen göra och tänka? Hur skapar man en hållbar, effektiv och framgångsrik strategi för sin videoproduktion?

Välkommen till höstens omgång av Marketing Afternoons, där Jonna Ekman från Storykit ger dig 7 enkla och konkreta tips på hur du lyckas på din videoresa, och som du direkt kan applicera på ditt eget kommunikations- och varumärkesarbete.

Vi startar med mingel, nätverkande och powerfika följt av föreläsning med frågestund.

Välkommen!

När: Onsdag 30 november, kl 15.30-17.00*
Var: United Spaces, Waterfront Building, Klarabergsviadukten 63

*HÅLLTIDER:
15:30-16:00 Powerfika & mingel
16:00-17:00 Föreläsning inkl. Q&A

Marketing Afternoons är exklusivt för United Spaces & Marknadsföreningen Stockholms respektive medlemmar.

Marketing Afternoons, 30 nov kl 15.30

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se eller via din bokningsbekräftelse. Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Om talaren

Jonna Ekman är djupt rotad i historieberättandet. Via reporter-, redaktörs- och projektledarroller på bl.a. Ålandstidningen, Expressen, TV3 och Aftonbladet har hon fått bekräftat att bra innehåll är bra innehåll, oavsett avsändare. I sin nuvarande roll som Marketing Director på snabbväxande SaaS-bolaget Storykit, hjälper hon marknadsförare över hela världen med att berätta sina historier med hjälp av video.

Om Marketing Afternoons

Marketing Afternoons är en seminarieserie signerad Marknadsföreningen Stockholm och United Spaces där vi fyra eftermiddagar om året lyfter fram det allra bästa inom marknadsföring och kommunikation. Kom och bli inspirerad av spännande talare och case samtidigt som du får en rejäl energiboost i form av en nyttig powerfika.

Tidigare nedslag i seminarieserien Marketing Afternoons:

  • Erik Modig, Forskare, Handelshögskolan: Så ökar du kreativiteten på marknadsavdelningen – för garanterad effekt
  • Mikael Lenneryd, Marknadsdirektör, Apoteket: Från storbyrå till inhouse
  • Christian Cabau, Director Marketing, Klarna: Behind the scenes på Klarna med Årets Marknadschef
  • Nina Kurn & Kajsa Öijerholm, Senior Art Director & Visual planner och Senior Copywriter & kommunikatör på RBK : Det kreativa teamet – från idé till innovation
  • Fredrik Wass, Omvärldsanalytiker Sveriges Tidskrifter: De viktigaste medietrenderna 2021
  • Pino Roscigno, Commercial & Brand Director, Stadium: Att aktivera världen
  • Silla LevinForsman & Bodenfors: Kommunikationens kraft – att bygga hållbara varumärken
  • Calle SjönellFacebook: Vad fungerar i sociala medier, på riktigt?
  • Patrik Nygren-Bonnier, Årets Marknadschef 2017, Så skapades reklamkoncepten bakom IKEA och Åhléns