Mediekompaniet

Lunchwebbinarium – Brand Remix 2021

Marknadsföreningen Stockholm

Brand Remix 2021

– Marknadsföringens 5 bäst bevarade hemligheter

New Normal | Cancel Culture | Slow Social | Iterate | Digital Native

I det här webbinariet tar vi upp fenomen som trendar just nu & visar hur man anpassar sin kommunikationsstrategi.

Klassiska marknadsföringsteorier är svåra att applicera i dagens fragmenterade mediebild. Datadriven kommunikation behöver också vara syftesdriven. Här går vi igenom vinnande strategier som lirar med de nya spelreglerna inom digital marknadsföring.

”Det här är strategierna som jag delar med nästa generations marknadsförare under mina gästföreläsningar på skolor som Berghs, IHM, Hyper Island och Medieinstitutet. Mycket av innehållet är plug-and-play även för dagens marknadsförare.”
Ricki Petrini

5 takeaways:

  • Socialt kapital
  • Digitalt ägarskap
  • Målgrupps-triggers
  • Att äga ett ämne
  • Hållbara ”sägningar”

När: Onsdag 24 februari, kl 12.00 – 13.00
Var: Online, via Zoom (vi skickar en länk till eventet i god tid före start)

Webbinarium, 24 februari, kl 12:00-13:00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Om talaren

Ricki Rebecka Petrini
 har jobbat som journalist sedan tidigt 00-tal och gick sedan över till den kommersiella sidan och har bland annat jobbat för Procter & Gamble och Metro. I dag är hon Marknads- och kommunikationschef på Mediekompaniet och jobbar med Sveriges största lokala mediehus. Sedan 2019 driver hon även hållbarhetsarbetet Rättvisaren som främjar en mer inkluderande och jämställd mediebild, från nyheter till reklam.