Lunchwebbinarium

Frukostwebbinarium: 3 nycklar till en vinnande MarCom-strategi

Marknadsföreningen Stockholm

3 nycklar till en vinnande MarCom-strategi

– Ett frukostwebbinarium med Kapero

Marknadsavdelningar får allt fler kanaler, fler specialister, strategier, aktiviteter, mätvärden och byråer: Men ändå sjunker effekten av kommunikationen. Hur hänger det egentligen ihop? Och vad kan vi göra åt det?

I en marknad som allt mer domineras av e-handel och digital kommunikation dyker allt fler fallgropar upp som äventyrar möjligheten att nå god effekt i kommunikationen. Marknadschefen måste idag gå en svår balansgång bland många frågor som påverkar effekten:

  • Typ av kommunikation: Vilken kommunikation gör skillnad, hur ska vi balansera varumärke mot aktivering och performance marketing, riktad kommunikation mot bred räckvidd, lojalitetsarbete mot att skaffa nya kunder.
  • Kanalval och media: Traditionella mot digitala kanaler, köpta medier mot förtjänade eller egna kanaler, skapa mer content eller att köpa mer media?
  • Mål, planering och uppföljning: Vilka strategier ska vi ha, planera långt fram eller jobba agilt, vilka KPI:er och mål ska vi driva mot?

Robert Ryberg, medgrundare på Kapero, delar på detta webbinarium med sig av erfarenheter och insikter kring strategi och effekt från ett stort antal kundcase. Robert kommer att visa på de viktigaste problemen och avslutar med hur man med hjälp av tre nycklar kan lyckas skapa marknadskommunikation som kan leverera verklig effekt.

När: Tisdag 31 augusti, kl 08.30 – 09.30
Var: Online, via Zoom

Frukostwebbinarium 31 augusti

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Talare

Robert Ryberg är en av grundarna till konsultföretaget Kapero som under snart 20 år jobbat med att utveckla ett många av de största marknads- och kommunikationsavdelningarna i Norden. Kapero har genomfört över 300 förändringsprojekt hos kunder som Ikea, Scania, Ica, Volvo, Skandia, Postnord, Arla, Arbetsförmedlingen, Telia och många fler. Projekten kretsar oftast kring marknadsfunktionens organisation och processer, frågor kring strategi, kanalval och effekt samt optimering av marknadsavdelningens inköp och leverantörer.