Postnord

Frukostseminarium PÅ PLATS: PostNord

Marknadsföreningen Stockholm

PostNords varumärkesresa

– En casefrukost med vinnaren av Årets Varumärkesresa 2020!

Vi tar oss bakom kulisserna till caset bakom det gedigna varumärkesarbetet som PostNord gjort de senaste åren och som ledde till vinsten av titel Årets Varumärkesresa 2020 och en guldsplash i maj 2021.

2019 hade PostNord ett nästintill unikt utgångsläge i Sverige. I princip inget annat varumärke kunde visa upp samma kombination av extremt hög kännedom och en extremt negativ image. Då påbörjades resan med ett gediget insiktsarbete följt av en tydlig varumärkesposition med slutkonsumenten i fokus. Från det togs varumärkeskonceptet ”På väg till dig” fram och samtidigt har tjänster utvecklats som underlättar folks vardag samtidigt som de arbetat med sin interna kultur.

Under 2020 har förtroendet för PostNord ökat för över en miljon människor, gillandet har ökat med 56% och tänkbarheten med 17%. I detta frukostseminarium på plats i Postmuseet i Gamla Stan får vi lyssna till PostNords Marknadschef Astrid Odell och Patrik Lundberg, Senior Planner på Åkestam Holst, som delar med sig mer om detta arbete.

Astrid & Patrik kommer dela med sig om resan till konceptet ”På väg till dig” samt hur man kan stretcha ett koncept för att även förflytta olika varumärkesattribut. Hur har samarbetet sett ut mellan byrå och kund och vilka har framgångsfaktorerna varit? Det kommer att bli en morgon fullmatad med tips och värdefulla insikter.

När: Tisdag 26 oktober 08.00-09.30
Var: Postmuseum, Lilla Nygatan 6

08.00-08.30 Check-in, registrering, mingel och enklare frukost
08:30-09:30 Föreläsning inkl Q&A med Astrid Odell

Varmt välkommen!

Seminarium 26 oktober, kl 8-9.30

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Juryns motivering för PostNord som vinnare av Årets Varumärkesresa 2020 lyder:

”Det brukar heta att om man är stor och stark så måste man också vara snäll. Men varför är det då så många som tycker illa om en? Att brottas med mycket kritik är något som det här varumärket fått vänja sig med. Men nu var det dags att byta ut den många gånger felaktiga uppfattningen om varumärket mot en mer rättvisande.

Med utgångspunkt i ett gediget insiktsarbete har varumärket lyckats vända en trend på ett beundransvärt sätt. Genom att ta tag i sina utmaningar på riktigt har kommunikation, kundtjänst och personal lyckats förändra inställningen och diskussionerna kring varumärket. Och därför är priset för Årets varumärkesresa 2020 inte bara ’På väg till dig’ utan redan framme hos PostNord.”