Kommersiell strateg

Marketing Levels: Kommersiell strateg

Marknadsföreningen Stockholm

Kommersiell strateg

– En kurs som ger bredare och djupare förståelse av marknadsföring och försäljning och den moderna marknadsplanen

Handledd onlinekurs

Diplomerad på 7 tillfällen!

Kursen genomförs vid sju lärarledda tillfällen med tillhörande självstudier.

– 7 lärarledda lektioner = 10 timmar
– Självstudier = Ca 10 -15 timmar

Kommersiell strateg

Kursbeskrivning

En kommersiell strateg skapar ordning och reda. För sig själv, för sina kollegor och för insatserna inom marknad och sälj. För att lyckas med det skapas en förståelse hur strategiska och taktiska planer hänger samman och vad som presenteras för olika nivåer inom bolaget.

För vem passar kursen?

Du vill ta ytterligare ett steg i karriären inom marknadsföring och försäljning. Du kanske har eller siktar på en chefsroll inom marknad, sälj eller kommunikation och vill ha nya insikter samt tydligare ramverk för hur alla olika delar inom marknadsföring hänger samman samt hur du får ut mest av vardera del. Du är resultatfokuserad och vill veta vad som verkligen driver er tillväxt och du vill vara en inspiratör internt.

  • Vad är en kommersiell strateg?
  • Vad gör en kommersiell strateg?
  • Varför behöver alla företag en eller flera kommersiella strateger?
  • Vad ger kursen deltagaren?
  • Vad ger kursen företaget?
LADDA NER FULLSTÄNDIG KURSBESKRIVNING HÄR (PDF)

Intro till kursen

Så fungerar distanskursen

Programmet är uppdelat i 3 moduler som består av totalt 7 lärarledda webinar, videoföreläsningar, övningsmallar,  öppna frågestunder samt individuell feedback. 

Tidsåtgången blir för de sju webinaren som är en gång i veckan samt eget arbete mellan dem. Hur mycket tid du lägger är upp till dig men räkna med ca totalt 3 timmar i veckan.

När du är inloggad på plattformen kan du titta på filmerna på datorn, läsplattan eller telefonen. Därefter har du möjlighet att applicera lärdomarna för ditt eget företag i våra övningsmallar. Dessa fokuserar på hur du utvecklar och tar ansvar för era strategiska och taktiska planer. Därefter träffas vi under ett webinar där du kan ställa frågor. Sist men inte minst får du individuell feedback baserat på de ifyllda mallarna.

Vad säger tidigare kursdeltagare?

Testimonial

"Erik har haft mycket bra koll på verksamheten hos deltagarna och därmed kunnat assistera på ett professionellt bra sätt". Den kändes personlig och goda möjligheter till personlig hjälp". 

Maria Wiklund, Dalakraft, gick kursen Kommersiell Strateg
Testimonial

"Är otroligt glad att jag gick kursen och gillade allra mest att den är så ”hands on” och att Erik har varit så generös med feedback och input till varje deltagares egna utmaningar. Det har dels varit väldigt lyxigt för egen del att få coachning och feedback på det man tampas med i vardagen och samtidigt väldigt kul och intressant att få följa de andra i kursens egna utmaningar och branscher".

Louise Abrahamsson, digital marknadsansvarig, Ttela, gick kursen Kommersiell Strateg våren 2021
Testimonial

"Mycket bra kurs som gett mig en stor förståelse hur strategier och taktiker inom marknad och sälj".

Annica Sjöberg, marknadsansvarig, Order Nordic AB, gick kursen Kommersiell Strateg våren 2021
Testimonial

"Jag har lärt mig jättemycket i kursen och jag gillade att det var praktiskt till den nivån att man arbetade med sitt eget företag som case. Erik är en pedagogisk och engagerad lärare. Jag kan definitivt rekommendera kursen till den som behöver få ihop marknad- och säljs arbete i att kommersialisera affärsstrategin. Vi fick ett ramverk som var lätt att förstå och som engagerat min organisation till att förstå hur helheten hänger ihop för att driva tillväxt i bolaget."

Johanna Ekman, country manager, SB Insight, gick kursen Kommersiell Strateg våren 2021

Info

Kursstart: Tisdag 13 september, kl 14.00-15.00
Var: Online, via Marketing Levels

Kursavgift:
Medlem 13 500 kr ex moms
Icke medlem 14 900 kr ex moms

Alla datum:

  • Tisdag 13 september, 14.00 – 15.00: Kick-off
  • Tisdag 20 september, 13.00 – 14.30: Resultatanalys
  • Tisdag 27 september, 13.00 – 14.30: Kundanalys
  • Tisdag 4 oktober, 13.00 – 14.30: Marknadsföringsstrategi
  • Tisdag 11 oktober, 13.00 – 14.30: Värdefokusering
  • Tisdag 18 oktober, 13.00 – 14.30: Taktiska planer
  • Tisdag 25 oktober, 13.00 – 14.30: Effektiv marknadskommunikation
  • Torsdag 10 november, 13.00 – 16.00: Avslutning med presentationer

Alla tillfällen spelas in så om du missar något kan du alltid se igen.

Mer info här: https://www.marketinglevels.com/distans/kommersiellstrateg

Inte medlem_kurs

Villkor och bokning

Anmälan är bindande.
Kursvillkor >>

Frågor om kursen? Kontakta gärna vår kursansvarige, jenny(at)mis.se

KURS ONLINE 13 september - 10 november

BOKA DIN PLATS >>

Om Marketing Levels

Kurserna är från grunden gjorda för att hållas digitalt och för att kunskapen enkelt ska kunna appliceras i organisationen. Varje modul behandlar en specifik praktisk fråga och hur den kan lösas. Varje kurs förklarar tydligt hur materialet relaterar till marknadsföringen som helhet. Allt material är framtaget utifrån en praktikers perspektiv och baserat på den senaste forskningen.

”I den här kursen har jag komprimerat ramverk, modeller och arbetssätt som jag mött på under mina år som forskare samt som bollplank och inspiratör för bolag. Senaste åren har jag tillbringat med att forska och tänka kring vad varje ambitiös marknadsförare måste ha förståelse för samt hur man presenterar det i den moderna marknadsplanen. I denna kurs utlovar jag massvis med kunskap och tips för att du ska ta nästa steg i din karriär.” – Erik Modig