Marknadsföreningen Sverige
Kommersiell strateg
– En kurs som ger bredare och djupare förståelse av marknadsföring och försäljning och den moderna marknadsplanen
Handledd onlinekurs
Diplomerad på 7 tillfällen!
Kursen genomförs vid sju lärarledda tillfällen med tillhörande självstudier.
– 7 lärarledda lektioner = 10 timmar
– Självstudier = Ca 10 -15 timmar
Kursbeskrivning
En kommersiell strateg skapar ordning och reda. För sig själv, för sina kollegor och för insatserna inom marknad och sälj. För att lyckas med det skapas en förståelse hur strategiska och taktiska planer hänger samman och vad som presenteras för olika nivåer inom bolaget.
För vem passar kursen?
Du vill ta ytterligare ett steg i karriären inom marknadsföring och försäljning. Du kanske har eller siktar på en chefsroll inom marknad, sälj eller kommunikation och vill ha nya insikter samt tydligare ramverk för hur alla olika delar inom marknadsföring hänger samman samt hur du får ut mest av vardera del. Du är resultatfokuserad och vill veta vad som verkligen driver er tillväxt och du vill vara en inspiratör internt.
Så fungerar distanskursen
Programmet är uppdelat i 3 moduler som består av totalt 7 lärarledda webinar, videoföreläsningar, övningsmallar, öppna frågestunder samt individuell feedback.
Tidsåtgången blir för de sju webinaren som är en gång i veckan samt eget arbete mellan dem. Hur mycket tid du lägger är upp till dig men räkna med ca totalt 3 timmar i veckan.
När du är inloggad på plattformen kan du titta på filmerna på datorn, läsplattan eller telefonen. Därefter har du möjlighet att applicera lärdomarna för ditt eget företag i våra övningsmallar. Dessa fokuserar på hur du utvecklar och tar ansvar för era strategiska och taktiska planer. Därefter träffas vi under ett webinar där du kan ställa frågor. Sist men inte minst får du individuell feedback baserat på de ifyllda mallarna.
Vad säger tidigare kursdeltagare?
Villkor och bokning
Anmälan är bindande.
Kursvillkor >>
Frågor om kursen? Kontakta gärna vår kursansvarige, jenny(at)mis.se
Om Marketing Levels
Kurserna är från grunden gjorda för att hållas digitalt och för att kunskapen enkelt ska kunna appliceras i organisationen. Varje modul behandlar en specifik praktisk fråga och hur den kan lösas. Varje kurs förklarar tydligt hur materialet relaterar till marknadsföringen som helhet. Allt material är framtaget utifrån en praktikers perspektiv och baserat på den senaste forskningen.
”I den här kursen har jag komprimerat ramverk, modeller och arbetssätt som jag mött på under mina år som forskare samt som bollplank och inspiratör för bolag. Senaste åren har jag tillbringat med att forska och tänka kring vad varje ambitiös marknadsförare måste ha förståelse för samt hur man presenterar det i den moderna marknadsplanen. I denna kurs utlovar jag massvis med kunskap och tips för att du ska ta nästa steg i din karriär.” – Erik Modig