Varumärke

Nätverket Varumärke: Varumärkesfokus på tidernas bästa OS

Marknadsföreningen Sverige

Varumärkesfokus på tidernas bästa OS

Onsdag den 6 november inspireras vi av det många kallar ”tidernas bästa OS”. Och vi gör det med ett varumärkesfokus.

De Olympiska spelen har tydliga stadgar kring kommersiell reklam, men ändå blev Paris 2024 varumärkenas år. En större andel än någonsin i spelens historia finansierades av sponsorer och vi fick uppleva innovation i varumärkesstärkande aktivering på så många plan. Destinationen Paris varumärke maxades och vi såg några av världens starkaste varumärken kopplade till LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) använda dagarna i Paris till briljant uppvisning i hur man skapar rätt association. Samtidigt stod hållbarhet i fokus genom att exempelvis minimera nybyggnationer och att ha ett lika stort antal kvinnor som män som deltagare.

Nu bjuder varumärkesnätverket in er medlemmar i MiS, tillsammans med SES (Sponsrings & Eventsverige), till en morgon då vi får veta allt om OS 2024 ur ett varumärkesperspektiv – både ur ett internationellt och ett lokalt svenskt perspektiv. Ett unikt tillfälle att få inspiration innan vi stänger OS-året.

Hör Anders Lindén från Tango Brand Alliance berätta mer om hur 2024 års OS-sponsorer banat väg för en helt ny upplevelse i integrerade sponsorskap, lyssna till alla de lärdomar som lever kvar när elden slocknat, samt hur det såg ut på hemmaplan, Hur aktiverades de internationella sponsorerna? Vad gjorde SOK:s sponsorer och vad såg vi i TV-sändningarna från kanal 5?

Lyssna även till Jacob Brandon-Cox från Westfield Rise samt Frida Nevalinen, projektledare på Sveriges Olympiska Kommittén som tog OS på hemmaplan till nya nivåer genom OlympiafestivalenWestfield Mall of Scandinavia. Med egen invigning av Olympiafestivalen på Water Plaza bjöd man också in till stora invigningen på storbildskärmar. Tillsammans med Sveriges Olympiska Kommitté bjöd man in till allt från medaljfiranden, livesändning av de olympiska spelen och flertalet andra aktiviteter. Det var också i Mall of Scandinavia vi välkomnade hem de svenska OS-hjältarna, vilken bedrift, hör mer om projektet och hur det kom till.

Vi vet att stora evenemang också påverkar efterfrågan på varumärken, produkter och tjänster. Hör My Telescope och Kristoffer Dahlin analysera sökdata från OS för att spåra påverkan på varumärken och konsumentintresse.

Morgonen modereras av Cecilia Perlind, vd SES och Olle Nyström, Content director Minnesota – båda nätverksledare för MiS Varumärkesnätverk.

Boiler plate nätverksträff

En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:

  • Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
  • Man behöver inte välja eller ”gå med i” en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till alla de temabaserade nätverksgruppernas träffar. De två rollbaserade nätverksgrupperna, ”MiS Marknadscheferna” och ”MiS Inhousecheferna”, vänder sig till dig som är marknadschef eller inhousechef, eller motsvarande).
  • För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen

Info & anmälan

Eventet är exklusivt för MiS och SES respektive medlemmar. 

När: Onsdag 6 november, kl 08.30 – 10.00*
Var: Arena Skrapan, Götgatan 78, Stockholm

*HÅLLTIDER:
08:30 Check in och kaffe
08:45-10:00 Föreläsningar och diskussion

Nätverksträff 6 november, kl 08.30-10.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

INTE MEDLEM

Talare

Anders Lindén, Tango Brand Alliance
Jacob Brandon-Cox, Westfield Rise
Frida Nevalinen, Sveriges Olympiska Kommittén
Kristoffer Dahlin, My Telescope