Marknadsföreningen Sverige
När kriskommunikation är det nya normala
– Trendspaning 2023, case och dos & don’ts
Att befinna sig i kris har blivit det “nya normala”. Därför är det viktigare än någonsin för företag att kunna hantera en kris. Häng med oss denna morgon för en värdefull update och många matnyttiga tips för att vara förberedd och kunna navigera på bästa sätt.
De senaste åren har minst sagt inneburit en rad utmaningar. Pandemi, nedstängningar, inflation, krig och upprepade naturkatastrofer som vittnar om att vi befinner oss i en eskalerande klimatkris. I Mynewsdesk årliga PR-rapport ”State of Nordic PR & Communication. Trends and opportunities for 2023 and beyond” uppger sex av tio yrkesverksamma i PR- och kommunikationsbranschen att kriskommunikation har fått högre prioritet på grund av den senaste tidens världshändelser.
Under en fullmatad timme får du lyssna på Adam Karseland, Head of PR på Mynewsdesk, och Cecilia Saberi, Communications Manager på Hertz, berätta om varför och hur vi som företag måste vara väl förberedda när krisen kommer men även deras egna konkreta erfarenheter av krishantering från situationer i bland annat flygbranschen och biluthyrningsbranschen.
- Varför krishantering? Hur man bemästrar det och Dos and Don’ts
- Praktiska exempel på kriser & hur man kan ta sig igenom dessa
- Lärdomar & tips
När: Onsdag 29 mars, kl 08.00 – 09.30*
Var: Mynewsdesk, Rosenlundsgatan 40
*HÅLLTIDER:
08:00-08:30 Check-in, mingel & frukost
08:30-09:30 Föreläsning med avslutande Q&A
Seminarium, 29 mars, kl 08:00-09:30
Avbokning senast 24h innan till info@mis.se.
Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Adam Karseland, Head of PR Mynewsdesk
Adam Karseland är en erfaren PR-strateg med erfarenhet både från byråsidan och inhouse-roller. Idag är han Head of PR på Mynewsdesk. Innan denna roll, arbetade Adam som PR-konsult, och hjälpte en mängd olika kunder att skapa strategisk och effektiv PR. Han har också haft rollen som kommunikationsansvarig på Sveriges ambassad i Haag, Nederländerna. På ambassaden var han ansvarig för att bygga och upprätthålla relationer med ambassadens målgrupper och att förmedla ambassadens budskap såväl till media som till allmänheten.
Cecilia Saberi, Communications Manager Hertz
Jobbat med kommunikation i 15 år i olika roller. Lärt mig det mesta inom kriskommunikation under mina år i flygbranschen där man fick parera allt ifrån blixtnedslag i ett plan på 10 000 meters höjd, askmoln till konkurshot – och allt där emellan. Jobbat/jobbar mycket med tonalitet och kundbemötande som ofta är till hjälp i att lösa en kris. Just nu är jag ansvarig för intern och extern kommunikation på Hertz medan ansvar för strategisk ledarkommunikation, intranät, PR och mycket, mycket mer.