Storytelling

Nätverket Content Marketing: Blicka in i en storytellers arbete

Marknadsföreningen Sverige

Så skapar du en bra story: Blicka in i en storytellers arbete

– Online med nätverksgruppen Content Marketing

Hur får man till en bra berättelse? Och hur kan storytelling bli kärnan i ett företags kommunikation? Creative director Linus Fremin kommer att lyfta inspirerande exempel – allt från k-popgruppen BTS till nattvandrande föräldrar – för att ge en inblick i den kreativa processen bakom framgångsrik content marketing.

Linus kommer att prata om hur man får fram en riktigt bra story – oavsett vad eller vem det handlar om. Han kommer att ge en inblick i den kreativa processen och i hantverket bakom riktigt bra content marketing.

Boiler plate nätverksträff

En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:

  • Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
  • Man behöver inte välja en grupp eller ”gå med” i en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till nätverkens träffar (med enda undantag ”MiS Marknadscheferna, som endast är för dig med marknadsansvar)
  • För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen

När: Fredag 3 december, kl 12.00 – 13.00
Var: Online, via Zoom

Nätverksträff 3 december

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Talare

Linus Fremin är creative director på contentbyrån Make Your Mark, där han arbetar med kunder som Volvo Cars, Vattenfall, Klarna, JM och Försvarsmakten. Han har närmare 15 års erfarenhet av att jobba med journalistik, kommunikation och film.