Marknadsföreningen Sverige
Undvik fallgroparna i marknadsplanen 2022
– när de strategiska valen är kristallklara
Nu är det budgettider och affärsplanering för många bolag och vem vill inte sätta en riktigt vass marknadsplan inför 2022?
Det är många avväganden och taktiska val som ska spikas i dialog med andra affärsfunktioner och externa samarbetspartners. Och arbetet börjar tidigare än så; med åtminstone 5 strategiska marknadsdiskussioner. Har du förståelsen för dessa så faller många andra pusselbitar på plats, du kan argumentera med en pedagogisk ådra inom organisationen och skapa en plan med verklig effekt på affären.
I detta webbinarium kommer forskaren och författaren Erik Modig att bjuda på konkreta tips utifrån både forskningsläget såväl som sina erfarenheter av att jobba med många ledningsgrupper och marknadsavdelningar.
Ur innehållet:
- Allt är inte strategi
- De fem viktigaste marknadsstrategiska diskussionerna
- Kan 60/40-tänket behöva kompletteras med fler perspektiv
- Så leder en presentation mot ledning till varumärkesbudget
- Den solida marknadsplanens beståndsdelar
- Frågestund
När: Onsdag 20 oktober kl. 12.00-13.00
Var: Online via Zoom
Webbinarium, 20 oktober, kl 12:00-13:00
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Erik Modig har över femton års erfarenhet från Handelshögskolan i Stockholm och gedigen erfarenhet från att undervisa och leda bolag inom marknadsföring. Han anses av många vara en av Sveriges främsta forskare och experter på kommunikation och marknadsföring.