Marknadsföreningen Sverige
Så lyckas du med influencer marketing på TikTok
Kreatören och influencern Johan ”Matgeek” Hedberg och Caroline Lundmark, Sverigechef på influencer marketing-plattformen inzpire.me, kommer att berätta hur du som marknadsförare bör jobba med influencer marketing och vad som krävs för att ni ska lyckas med era samarbeten i sociala medier.
Just influencer marketing har blivit en självklar marknadsförings-strategi och att synas på både Youtube och Instagram ses numera som en självklarhet. Den senaste och kanske just nu hetaste trenden är dock TikTok; appen som har exploderat i popularitet under det senaste året. Allt fler annonsörer vill nu börja utforska plattformen som marknadsföringskanal i större utsträckning.
Johan som är en erfaren kreatör inom bland annat matlagning sedan långt tillbaka har lagt märke till att pendeln har svängt och kan ur ett kreatörsperspektiv dela sina insikter kring hur man skapar ett innehåll som fångar följarnas uppmärksamhet – och vad som krävs för att få spridning av innehållet på just TikTok.
Caroline har fördjupad kunskap inom influencer marketing och vet vilka fallgroparna är och hur man bäst går tillväga när man ska skapa kommersiella samarbeten på TikTok.
Tillsammans kommer de båda att bland annat svara på följande frågor;
- Hur bör man tänka när man köper influencer marketing på TikTok?
- Vad är egentligen “spark ads” och hur fungerar det?
- Vilka framgångsfaktorer finns det på TikTok och vad bör man absolut inte göra?
- Vilken är den största skillnaden mellan att göra samarbeten på TikTok, jämfört med Instagram och Youtube?
- Johan “Matgeek” Hedberg berättar om sina erfarenheter.
Välkommen att delta på detta digitala webinar om influencer marketing på TikTok och få nya insikter!
När: Tisdag 11 oktober, kl 11.00 – 12.00
Var: Online, i Members Lounge (i den digitala plattformen vVenues)
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Johan Hedberg har skrivit på matgeek.se sedan 2009 och har över 300 000 följare på sin Youtube-kanal där han postar nya videos varje vecka. Men den kanal som växer mest för Johan är TikTok, där han, precis som Caroline ser ett stort skifte i vilka sociala kanaler som konsumenterna rör sig i.
Caroline Lundmark har en gedigen bakgrund inom media och tech och är sedan årsskiftet sverigechef för inzpire.me, en influencer marketing plattform.