Metaverse

Webbinarium: Metaverse och marketing-trender 2022

Marknadsföreningen Sverige

Metaverse och trender inom marknadsföring 2022

– Ett webbinarium med Meltwater

Välkomna till en digital session där vi fokuserar på trender inom marknadsföring 2022, där fokus kommer ligga på Metaverse!* Vi äntrar nu en ny era där digitalt, meta och hybrid är nya ledord – men hur ska vi navigera och vad ska vi fokusera på?

Under 45 inspirerande minuter kommer Frida Fors Wallsbeck, skandinavisk marknadschef på SaaS-bolaget Meltwater tillsammans med Emma Ridderstad, Co-founder och vd för Warpin, reda ut begreppen samt leda oss till konkreta förslag och idéer – redo att implementera i er marknads- och affärsstrategi direkt!

Detta kommer du att få med dig:

  • Överblick av topp 7 marketing trends 2022 (bygger på Meltwaters e-book Marketing trends 2022)
  • Vad är Metaverse & vart är vi nu?
  • ”Do´s and Don´ts” för varumärken i Metaverse
  • Företagsamhet i Metaverse & hur vi går framåt

*What Is the Metaverse, Exactly?

När: Torsdag 31 mars, kl 10.00 – 11.00
Var: Online, via Zoom

Webbinarium, 31 mars, kl 10:00-11:00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Talare

Emma Ridderstad is a co-founder and CEO of Warpin, the Swedish virtual reality (VR), augmented reality (AR) and extended reality (XR) company, helping clients including H&M, Disney, and Ferrari, train staff, market products, and enter the metaverse. With demand for immersive technology solutions to corporate issues on the rise, Emma is helping businesses bring their strategy into 4D through innovative AR, VR and XR programmes.

Emma started her career in sales and marketing, having studied business at IHM Business School, followed by Advertising and Modern Art at Hawaii Pacific University. She worked as a Sales Manager for both Metro Nordic and Dagens Nyheter between the years 2009 and 2013 and as Sales and Marketing Manager for Stampen Media partner until 2015, before making a pivot into AR and VR in 2016, founding Warpin in 2017.

Frida Fors Wallsbeck har en lång bakgrund inom consumer research och varumärkesstrategi inom både B2C och B2B. Idag är Frida skandinavisk marknadschef på SaaS-bolaget Meltwater. Frida brinner för varumärkes- & relationsbyggande marknadsföring och sätter stort värde på att alltid arbeta datadrivet.