Marknadsföreningen Sverige
Så driver du tillväxt med sociala medier & influencer marketing
– Ett webbinarium med Meltwater och NA-KD
Influencer marketing är idag en USD 10 miljarder-industri som växer med 50% per år, och ett av de tydligaste exemplen på hur sociala medier förändrar traditionell marknadsföring. Men influencer marketing är svårt att få till på rätt sätt. Explosionen av influencers idag betyder att det kan vara svårt att hitta rätt profil att arbeta med, plus svårigheten att mäta ROI på dina sociala medier & influencer marketing-strategier.
Välkommen att lyssna in till vårt webbinarium där Meltwater och NA-KD delar med sig av konkreta tips för ert arbete med sociala medier och influencer marketing under 2022, med fokus att driva tillväxt.
Frida Fors Walllsbeck, Marketing Manager Scandinavia på Meltwater delar med sig av sina 5 best practice tips att driva tillväxt och öka ROI med hjälp av sociala medier under 2022.
NA-KD är ett av de snabbast växande modemärkena för e-handel. NA-KD, som började sälja mode online 2015, fokuserar främst på sociala medier. 3,1 miljoner människor följer modemärket på Instagram. De har vuxit genom användningen av influencers, där de kör tusentals influencer-kampanjer per månad. De spelar en avgörande roll för att inspirera kunden. Sanja Tegeltija, PR Director på NA-KD, berättar hur de använder influencer marketing för att driva tillväxt samt hur de påvisar effekten.
Key takeaways:
- Hur du optimerar din digitala kundupplevelse
- Hur du driver tillväxt med Influencer Marketing
- Hur du hanterar global Brand Management
- Vikten av consumer research via SoMe
- Vikten av konkurrentbevakning
När: Torsdag 9 december, kl 10.00 – 11.00
Var: Online, via Zoom
Webbinarium, 9 december, kl 10:00-11:00
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Frida Fors Wallsbeck, Marketing Manager Scandinavia Meltwater
Med lång bakgrund inom market research och varumärkesstrategi inom både B2C och B2B är Frida idag skandinavisk marknadschef på SaaS-bolaget Meltwater. Frida brinner för att finna balansen mellan varumärkesbyggande och taktiskt marknadsföringsarbete – inte alltid så lätt i praktiken men dock så viktigt!
Sanja Tegeltija, idag PR direkör på NA-KD och tidigare Global PR Chef på Hästens sängar där hon bland annat uppmärksammats och varit nominerad till Årets Framtidslöfte. Sanja driver också idag podcasten ”En timme med…” där hon har diskussioner självutveckling och karriär med intressanta profiler och experter. Sanja brinner för strategiskt PR-arbete kombinerat med influencer marketing och varumärkesbyggande.