Marknadsföreningen Sverige
Valmöte 2022
Marknadsföreningen Stockholm kallar till valmöte, som sker online via Zoom. Vi loggar in på distans och kombinerar valmötet i år med en digital kaffe med alla medlemmar som vill vara med.
Vid valmötet med Marknadsföreningen Stockholm behandlas valnämndens förslag till styrelse, revisor och valnämnd för kommande mandatperiod 2023.
Vid valmötet får endast ärenden enligt följande agenda förekomma.
Agenda valmöte
§1. Mötet öppnas
§2. Val av ordförande att leda förhandlingarna
§3. Val av justeringsmän
§4. Fråga om mötets behöriga utlysande
§5. Val av styrelsens ordförande och ledamöter
§6. Val av ledamöter till valnämnden
§7. Val av revisor
§8. Mötet avslutas
VALBEREDNINGENS FÖRSLAG
Styrelsen
Ordförande till valmöte 2023:
Pino Roscigno, Commercial & Brand Director Stadium
Ledamöter till valmöte 2024:
Frida Olsson, Head of Digital Growth, GlobalConnect
Hanna Axelsson, tidigare Kommunikation- och Marknadschef Trygg-Hansa
Mirja Kais, Head of Creative Agency 3 Sverige
Sophie Hedestad, CMO Netigate
Åsa Olow, Creative Director & försäljningschef Schibsted Magasin
Omval ledamöter till valmöte 2024:
Alex Baker, grundare Retail TechX
Paula Fagerlund, Chef Innovationscenter Arbetsförmedlingen
Redan valda till valmöte 2023:
Björn Owen Glad, Innovation Lead, Chiffer
Viktoria Nilsson, Marknadschef Vasakronan
Valnämnden
Val av ledamöter i valnämnden 2023:
Marcus Sandell, Partner Birn+Partners (ordförande)
Charlotte Banning, CMO Monterro, ledamot
Mikael Bergh, Marknads- och försäljningschef, Postkodlotteriet, ledamot
Revisor
Val av revisor till valmöte 2023:
Johan Svärdlöf, PwC
Firmateckning
En bekräftelse kring fortsatt samma principer på firmateckning för föreningen har gjorts av styrelsen per 1 maj 2022, men befästs även här på valmötet: Firman tecknas av VD eller av styrelsen två i förening. Beskrivs i sin fullhet i arbets- och attestordning.
NÄR/VAR/HUR
Tid: Fredag 25 november, kl 9-9.30
Plats: Online, via Zoom
Anmälan: marie@mis.se
På förslag:
Pino Roscigno föreslås väljas in som ordförande.
Pino Roscigno, Commercial & Brand Director i Stadium, del av koncernledningen, med ansvar för att kommersialisera Stadiums erbjudande och bygga varumärket på samtliga marknader. Ekonom med lång erfarenhet av marknadsföring och försäljning, företag och konsument, inom finansbranschen och nu inom sports retail. Med en passion för träning och rörelse generellt och med en övertygelse om att ett fysiskt aktivt liv bidrar till både gemenskap och en ökad livskvalitet.
Hanna Axelsson föreslås väljas in som ledamot.
– Jag har jobbat med kommunikation i hela mitt yrkesverksamma liv, både på kund- och byråsidan. Jag startade på IBM i början av 2000-talet när IT-branschen var den hetaste sektorn som fanns för att skapa spännande PR. Vidare som kommunikationskonsult på Cohn&Wolfe (idag BCW) med uppdraget att bygga företags varumärken i förtjänade kanaler inom en rad olika branscher. De senaste nio åren har jag jobbat med kommunikation och marknadsföring på Trygg-Hansa, senast i rollen som Kommunikations- och marknadschef med ansvar för intern och extern kommunikation, varumärke, marknadsföring och hållbarhet.
Sophie Hedestad föreslås väljas in som ledamot.
Sophie Hedestad har jobbat hela sin karriär i techbranschen och har sin expertis inom försäljning och marknadsföring. 2011 började hon arbeta på San Fransisco-baserade Meltwater och har en internationell erfarenhet av att bygga upp högpresterande sälj- och marknadsteam. Idag arbetar hon som Chief Marketing Officer på SaaS-bolaget Netigate. Hon är expertkommentator på TV4 inom digitaliseringsfrågor och sociala medier. Hon är passionerad av att bygga agila och datadrivna team. Sophie brinner för kommersiella frågor med fokus på tillväxt.
Mirja Kais föreslås väljas in som ledamot.
– Lång erfarenhet inom kommunikation och ledarskap. Jag har under åren arbetat med många olika varumärken och marknader, jag har startat, drivit och sålt bolag. Jag ser kreativitet som en viktig ingrediens i affärsutveckling och jag tror på individens kraft för att åstadkomma förändring och effekt. Jag är väldigt förtjust i mat, yogar gärna i värme och har under alla år jag jobbat aldrig haft tråkigt.
Åsa Olow föreslås väljas in som ledamot.
– Jag har arbetat som säljare över 30 år och senaste 10 åren som säljchef. Började min säljkarriär med ett jobb hos en fd ordförande hos MIS – Lasse Grunberger. En fantastisk mentor och chef! Efter det rullade det på hos de stora mediehusen Aller, Hearst, LRF, Bonnier. Just nu är jag på ett av Sveriges största säljbolag där jag ansvarar för två stycken säljteam. Ett av dom är SvD och det andra är Youtube / Influencer Marketing. Mitt jobb består naturligtvis en stor del av budget, prognoser och framtidstänk. Men är en chef som lägger mycket tid på pepping, stöttning, coaching, hittar nya intäktskällor och har ett öra mot marken så jag vet vad mitt team står för för utmaningar. Stolt över att vi vunnit årets team två gånger på företaget!
Frida Olsson föreslås väljas in som ledamot.
– Jag har bred erfarenhet av marknadsföring på bolag av varierande storlek. Numera är jag specialiserad på digital marknadsföring med fokus på automatisering och personalisering för att driva ökad försäljning och kundlojalitet. Idag driver jag avdelningen Digital Growth på GlobalConnect. När jag inte är på jobbet så umgås jag med nära och kära. Jag älskar all form av mat och kompenserar det genom att lyfta en del skrot på gymmet. En annan passion är att resa. Favoritresmålet är utan tvekan Costa Rica.