Marknadsföreningen Sverige
Skapa varumärkesdoft med AI
– Välkommen till studiebesök och workshop hos NOS Emotiontech™️
Doft är det starkaste sinnet vi har. Den väcker känslor och minnen, skapar en atmosfär och stärker varumärkesidentitet.
Det är fascinerande att tänka på hur länge doft var en förbisedd dimension för varumärken. Men tack vare ökad forskning inom neurovetenskap och marknadsföring har företag börjat inse dess enorma potential. Doften är inte längre bara en trevlig bonus i shoppingupplevelsen, den är nu en strategisk del av varumärkesbyggande som genererar en tydlig ROI.
Under denna eftermiddag kommer vi djupdyka i dofternas värld genom att lyssna till Amelie Saltin Thor från NOS Emotiontech som berättar om doftens betydelse för ett varumärke. Därefter bjuds vi på en workshop där alla deltagare får skapa sin egen personliga parfym.
Vårens event tillsammans med NOS blev succé och med stor efterfrågan gör vi nu en repeat på eventet för de som missade förra tillfället. Vi har ett begränsat antal platser, så passa på att boka in dig redan nu!
Info & anmälan
När: Tisdag 17 december, kl 16.00 – 18.00*
Var: NOS Emotiontech, Skomakargatan 32, Stockholm
*HÅLLTIDER:
15:45 Check in
16:00 Skapa din egen doft med NOS Emotiontech. Föreläsning och samtal.
17:15-18:00 Mingel, bubbel och frågor
Detta event är exklusivt för våra medlemmar.
Studiebesök & Workshop, 17 dec, kl 16:00-18:00
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Amelie Saltin har en mångårig bakgrund som Experience Manager inom luxury retail segmentet, bl.a PRADA, Vogue Paris och Harrod’s London. NOS startades av Sandra Kinnmark och Amelie Saltin 2019 efter att Sandra i sina roller som CMO på tech startups sett det växande behovet av att skapa djupare emotionella band mellan varumärken och kunder. Genom att applicera AI teknologi till den uråldriga processen att skapa parfym formades ett världsunikt erbjudande. Den patenterade tekniken Emotiontech™️ skapar skräddarsydda dofter som väcker specifika känslor hos rätt målgrupp.