Marknadsföreningen Sverige
Skapa emotionella kundrelationer genom doft
– Välkommen till ett studiebesök och workshop hos No Ordinary Scent!
Doft är det starkaste sinnet vi har. Den väcker känslor och minnen, skapar en atmosfär och stärker varumärkesidentitet. Det är fascinerande att tänka på hur länge doft var en förbisedd dimension för varumärken. Men tack vare ökad forskning inom neurovetenskap och marknadsföring har företag börjat inse dess enorma potential. Doften är inte längre bara en trevlig bonus i shoppingupplevelsen, den är nu en strategisk del av varumärkesbyggande som genererar en tydlig ROI.
Under denna eftermiddag kommer vi djupdyka i dofternas värld genom att lyssna till Sandra Kinnmark från No Ordinary Scent, som berättar om doftens betydelse för ett varumärke. Därefter bjuds vi på en workshop där alla deltagare får skapa sin egen personliga parfym.
Vi har ett begränsat antal platser, så passa på att boka in dig redan nu!
När: Torsdag 13 juni, kl 15.30 – 18.00*
Var: No Ordinary Scent, Skomakargatan 32, Stockholm
*HÅLLTIDER:
15:30 Check in, bubbel, mingel
16:00 Presentation från Sandra om doftens betydelse
16:30-18:00 Workshop – Skapa din egen doft
Studiebesök 13 juni, kl 15:30-18:00
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Sandra Kinnmark har en bakgrund inom kemi och företagsekonomi och vidareutbildat sig till doft designer i Paris. NOS startades av Sandra Kinnmark och Amelie Saltin Thor 2019 efter att Sandra i sina roller som CMO på tech startups sett det växande behovet av att skapa djupare emotionella band mellan varumärken och kunder. Genom att applicera AI teknologi till den uråldriga processen att skapa parfym formades ett världsunikt erbjudande. Den patenterade tekniken Emotiontech™️ skapar skräddarsydda dofter som väcker specifika känslor hos rätt målgrupp