Marknadsföreningen Sverige
Lojalitet & omnikanal med Apoteket
CxL-nätverket gästas av Apotekets (Apoteket AB) marknadsdirektör Mikael Lenneryd som bjuder på ett spännande case om hur man med hjälp av ett mer datadrivet arbetssätt och prediktiv analys lyckades öka antalet omnikanalkunder, dvs som handlar både i fysisk butik och e-handel, och samtidigt förbättra viktiga lojalitets KPIer såsom intäkt/kund, frekvens, NPS och churn.
Många företag strävar idag efter att få fler omnikanalkunder och öka lojaliteten och här får du med dig många konkreta tips såsom:
- Hur du får med dig organisationen och kanalerna att jobba åt samma håll
- Hur du kan använda martech och prediktiv analys för att åstadkomma detta
- Hur du sätter rätt KPIer och vad du kan förvänta dej
- Hur du får fler omnikanalkunder
Du får ta del av ett riktigt bra case på hur man kan använda martech och nya verktyg för att driva lojalitet och lönsamhet samt ett omnikanal-beteende som är något de flesta strävar efter idag.
När: Torsdag 15 april, kl 12-13
Var: Online, via Zoom (vi skickar en länk till eventet i god tid före start)
Nätverksträff 15 april, kl 12.00-13.00
Avbokning senast 24h innan till info@mis.se.
Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Mikael Lenneryd är Marknadsdirektör på Apoteket AB och ansvarar för marknadsföring & kommunikation, kundservice, koncept och Apotekets kundklubb. Innan dess arbetade Mikael som nordiskt ansvarig för e-handel, digital utveckling och marknadskommunikation på Samsung med fokus på martech. Sedan 1997 har han jobbat i olika roller med digital marknadsföring, kommunikation och transformation i såväl startups som globala storbolag, som anställd och konsult.