Marknadsföreningen Sverige
Kommunikationens roll i att driva positiv förändring
– Online med nätverksgruppen CSR & hållbarhet
Diana Amini, Global Manager, H&M Foundation, berättar om hur stiftelsen arbetar för att accelerera positiv förändring genom att finansiera och dela lösningar kopplade till FNs hållbarhetsmål.
Närheten till modebranschen skapar unika möjligheter men kräver också en tydlighet för såväl program, samarbeten som kommunikation. Diana delar med sig av insikter och exempel hur kommunikation stärker syfte och mål för stiftelsens arbete, men också vilka krav och utmaningar den ställs inför.
När: Fredag 23 april, kl 08.30 – 09.30
Var: Online, via Zoom
Nätverksträff 23 april, kl 08.30-09.30
Avbokning senast 24h innan till info@mis.se.
Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter
Om H&M Foundation
H&M Foundation är en icke-vinstdrivande global stiftelse, privat finansierad av familjen Stefan Persson, grundare av och huvudägare i H&M-gruppen. Stiftelsens mål är att driva långsiktig, positiv förändring och förbättra levnadsvillkor genom att investera i människor, samhällen och innovativa idéer. Genom partnerskap med organisationer runt om i världen, har H&M Foundation som mål att driva på de framsteg som krävs för att nå FN:s globala mål för hållbar utveckling 2030. Sedan 2013 har familjen Stefan Persson donerat 1,5 miljarder kronor till stiftelsen. Besök H&M Foundation.