Employer branding

Nätverket Employer Branding: Att bidra till samhället med My Dream Now & gäster

Marknadsföreningen Sverige

Att bidra till samhället

– Meningsfullhet som bygger engagemang och stärker varumärket

Dagens talanger vill jobba på företag som bryr sig. På riktigt. Det är något som blir en allt viktigare faktor för varumärket och arbetsgivare som vill attrahera och behålla kompetens. Undersökningar från Kantar Sifo visar att de vill arbeta för företag som har värderingar som de själva kan ställa sig bakom och där man engagerar medarbetare för social hållbarhet. Just möjligheten att få bidra till ett bättre samhälle har ökat mycket sedan förra året i Sverige.

Men hur gör man för att engagera medarbetare i praktiken? Vilka erfarenheter har företag som jobbar aktivt med social hållbarhet?

I detta webinar kommer vi bland annat berätta om värdet av social hållbarhet för employer branding och vad det skapar för värde för medarbetarna och företaget. Du kommer också få ta del av lärdomar och utmaningar från Scandic Hotels, Canon Sverige och Stockholm Exergi AB som har hittat former för att engagera medarbetare i social hållbarhet.

Avslutningsvis kommer vi att dela tips och råd till dig som vill engagera dina medarbetare i hållbarhetsarbetet.

När: Torsdag 14 oktober, kl 09.00 – 10.00
Var: Online, via Zoom

Nätverksträff 14 oktober, kl 09.00-10.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Talare

Åsa Dammert, HR-direktör Scandic Hotels Sverige
Linn Lambert-Kryss, Marknads- och kommunikationschef, Canon Sverige
Sertac Celepli, Hållbarhetsspecialist, Stockholm Exergi AB
Jonas Bygdeson, VD och Grundare My Dream Now
Mathias Axelsson, Seniorkonsult Kantar Sifo

Moderator: Katarina Önell, Seniorkonsult Kantar Sifo, nätverksledare Marknadsföreningens Employer Branding-nätverk.