Marknadsföreningen Sverige
Marknadschef i ledningsgruppen
– 9 kritiska kompetenser för framgång
I takt med ökad digitalisering, snabba tekniska framsteg, fler kanaler och digiloga kundupplevelser har marknadschefens roll kommit att bli alltmer komplex och affärsnära. Hen sitter på kritiska kunskaper och insikter som behövs för engagerande varumärken, högklassiga kundupplevelser, innovation och tillväxt.
Hur säkerställer du som marknadschef att du får gehör i organisationens ledningsgrupp? Och hur kan du på bästa sätt ta del av de andra personernas kompetenser och kunskaper för att lyckas i din roll?
När många bra chefer jobbar ihop i en ledningsgrupp kan magiska ting ske, men ett gott samarbete skapas inte bara av sig självt.
Dags för en ny träff i Marknadsföreningen Stockholms marknadschefsnätverk, nätverket för dig som chef eller med ansvar för marknadsföring i er organisation.
Just denna träff är främst relevant för dig som sitter i din organisations ledningsgrupp.
På vår digitala nätverksträff den 23:e juni har vi äran att gästas av ledarskapsexperten Ann Askenberger som jobbat med ledarskapsutveckling i många år – med och inom många stora organisationer.
Under denna digitala nätverksträff delar Ann med sig av 9 viktiga kompetenser som hon identifierat att ledningsgrupper behöver bemästra för att vara optimalt effektiva och framgångsrika. Förhoppningen är att detta kan hjälpa dig i ditt fortsatta arbete i din organisations ledningsgrupp samt med ditt egna team.
Välkommen till ett interaktivt webbinarium där du får chansen att diskutera med andra deltagare och ställa frågor till Ann.
Ur innehållet
Det går att få ledningsgruppen att utforska mer, våga tala om det som verkligen är viktigt och plocka bort de hinder som står i vägen för det som skulle kunna bli så mycket bättre.
Det går att få grupper att dra nytta av personers olikheter för att bättre ta tillvara den kunskap som finns i rummet, men som inte alltid används.
Det går att locka fram nyfikenhet, större medvetenhet och visa hur vi med lite annorlunda formulerade frågor kan göra en ledningsgrupp smartare, mer innovativ och förändringsvillig. Och på köpet få ett mera energifyllt arbetsklimat.
När: Tisdag 23 juni, kl 09.00-10.30
Var: Online via webbmötesverktyget Zoom (vi skickar en länk inför eventet)
Agenda:
• Introduktion: Dagens marknadschefsroll
Marie Sommar, vd, Marknadsföreningen Stockholm
• Marknadschef i ledningsgruppen: 9 kritiska kompetenser för framgång
Interaktiv föreläsning med Ann Askenberger, vd, AnnLeda AB
• Q&A med Ann Askenberger
Om talaren
Ann Askenberger har arbetat med ledarutveckling i 100-tals organisationer, både som VD, konsult och processledare. 2005 var hon medgrundare och styrelseordförande i FranklinCovey Sweden, del av ett av världens största ledarskapsutvecklingsföretag. Idag fokuserar hon helt på att stötta ledningsgrupper i att bättre utnyttja sin fulla potential och därmed nå sina mål via sitt egna företag AnnLeda.
Ann har också en lång erfarenhet inom kommunikation och PR så hon är också väl bevandrad i det kommunikativa landskapet. Hon har exempelvis varit nyhetsjournalist på olika dagstidningar, pressekreterare i regeringskansliet, kommunikationskonsult och vd för en PR-byrå.
Avbokning senast 24h innan till info@mis.se.