Marknadsföreningen Sverige
Strawberry Member – kan upplevelser ersätta poäng?
– Kom, lyssna och tyck till om hur den nordiska hotellkoncernen kan utveckla lojaliteten hos sina medlemmar
Strawberry, fd Nordic Choice, är ett företag i förändring, där man vill öka kundnyttan genom att bredda både sitt erbjudande och kundrelationen. Namnbytet till Strawberry var ett första steg på resan och övertagandet av Strawberry Arena (nuvarande Friends) likaså. Det är både statement över att företaget associeras till upplevelser och ger samtidigt unika möjligheter att under åratal framöver erbjuda medlemmar access till en plats för upplevelser, utanför vårt bolags traditionella ”domän”.
Medlemsprogrammet är och kommer att vara en än viktigare komponent i hur denna strategi omsätts i operativa förändringar med ambitionen att bredda kundrelationen, och i slutändan driva nya kundbeteenden.
Under denna eftermiddag får vi dyka in i Strawberrys värld och lyssna till hur och varför Strawberry ska utveckla sitt lojalitetsprogram från ett ”traditionellt” hospitality-program till att handla om upplevelser i vidare bemärkelse, och dessutom belöna hållbara beteenden. Zacharias Elinder, CRM-strateg på Strawberry, leder arbetet och kommer att berätta för oss om frågeställningar och vägval och vill gärna ha din input! Välkomna till en interaktiv eftermiddag.
Du kommer få med dig tankar och idéer om:
- Rollen av ett lojalitetsprogram
- Framtidens lojalitetsprogram och vikten av emotionell lojalitet och upplevelser
- Hur kan du skapa eller förändra bra lojalitetsprogram
- Vad tycker kunderna om lojalitetsprogram?
En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:
- Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
- Man behöver inte välja eller ”gå med i” en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till alla de temabaserade nätverksgruppernas träffar. De två rollbaserade nätverksgrupperna, ”MiS Marknadscheferna” och ”MiS Inhousecheferna”, vänder sig till dig som är marknadschef eller inhousechef, eller motsvarande).
- För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen
Info & anmälan
När: Fredag 24 maj, kl 13.00 – 15.00*
Var: Clarion Hotel Sign, Våning 2, Östra Järnvägsgatan 35, Stockholm
*HÅLLTIDER:
13:00-15,00 Föreläsning, diskussion och Q&A
15:00 -> AW för de som har lust att stanna kvar
Nätverksträff 24 maj, kl 13.00-15.00
Avbokning senast 24h innan till info@mis.se.
Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter
Om talaren
Zacharias Elinder är CRM-strateg på Strawberry och har lång erfarenhet inom CRM, martech och lojalitetsprogram. Han har arbetat med dessa frågor på bland annat Tre och Renault de senaste åren.