Marknadsföreningen Sverige
Nätverksträff med Content Marketing
Att skapa och sprida berättelser är för oss människor viktigt för att få fram relevanta budskap och interagera med varandra. Med storytelling påverkar vi vår målgrupp med en känsla, ett tillstånd eller ett sätt att agera – något som är viktigt i kopplingen till ett företags hållbarhetsarbete.
Välkommen till en nätverksträff med storytelling och hållbarhet i centrum. På den här träffen så delar Maria Westman, strategisk rådgivare på C by West, med sig av erfarenheterna om att använda storytelling och skapa engagemang hos målgrupperna, såväl externt som internt.
Vi går igenom storytelling-modellen som kan användas för att stimulera kreativitet inom hållbarhet och kommunikation. Två ledord i arbetet med storytelling är autenticitet och transparens, något som knyter väl an till arbetet med hållbarhet som behöver vara äkta, sant och relevant.
Några delar som vi går igenom:
- Storytelling som en del av er hållbarhetskommunikation – de viktigaste kopplingarna och ingredienserna som till exempel de globala målen och era värderingar
- Målgrupper & hållbarhet; olika beteenden, värderingar och drivkrafter
- Genomgång av storytelling-modellen; syfte, ingredienser, vinkel och dramaturgi
- Exempel på storytelling inom hållbarhetskommunikation
- Diskussion och test av storytelling-modellen
En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:
- Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
- Man behöver inte välja en grupp eller ”gå med” i en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till nätverkens träffar (med enda undantag ”MiS Marknadscheferna, som endast är för dig med marknadsansvar)
- För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen
När: Torsdag 15 juni, kl 15.30 – 17.00
Var: A house, Östermalmsgatan 26A, Stockholm
Nätverksträff 15 juni, kl 15.30-17.00
Avbokning senast 24h innan till info@mis.se.
Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Maria Westman är entreprenör och grundare av egna bolaget C by West där hon jobbar som strategisk rådgivare för företag och organisationer med fokus på affär, organisation, kommunikation och hållbarhet. Hon har en mångårig erfarenhet som ledare inom byråbranschen och har utvecklat koncept och kommunikation för företag i olika branscher som till exempel; industri, telecom, IT, tjänstesektorn, finans, media, fordon, transport, utbildning, handel, hälsa, ideella föreningar och offentlig sektor. Med sin breda erfarenhet är Maria en väl anlitad föreläsare och utbildare. Maria har under flera år arbetat med content marketing och storytelling har alltid funnits med som ett återkommande moment för att skapa genomslag i kommunikationen.
A house
Träffen kommer vara på A house, som skapar destinationer för kreativ utveckling och innovation
Inom varje destination skapar vi på A house levande mötesplatser genom våra arbets- och eventytor, programverksamhet och restauranger, där varje del blir ett kugghjul i maskineriet som inspirerar till kreativ utveckling.
Beläget i vad som tidigare var Arkitekturskolan KTH hittar du idag A house Ark. Som vår flaggskeppsdestination är A house Ark en prototyp för hur vi skapar en kollaborativ kultur där branschverksamma kan utbyta erfarenheter och driva på utveckling. Precis som våra andra destinationer är Ark nischat mot olika näringar, men här med ett särskilt fokus på mat, mode, musik och media. Nischerna präglar hela destinationen – från restaurangerna på bottenvåningen till foto-, podcast-, och musikstudios, workshopytor och ett labbkök.
Under de kommande åren kommer A house öppna flera nya destinationer i både Stockholm och Göteborg. Följ utvecklingen på https://ahouse.se/
Ahouse
Östermalmsgatan 26 A, Stockholm