Content Marketing

Nätverket Content Marketing: Maximera er innehållsdistribution

Marknadsföreningen Sverige

Maximera er innehållsdistribution

– Välkommen till en nätverksträff hos Storykit

Att skapa högkvalitativt innehåll kräver tid, kreativitet och engagemang. Men även det bästa innehållet misslyckas om det inte får rätt uppmärksamhet efter publicering.

Alltför ofta lägger marknadsförare timmar på att skapa innehåll bara för att dela dem en gång, hålla tummarna och hoppas på det bästa. Resultatet? Innehåll som inte når fram – inte för att det är dåligt, utan för att det inte har blivit sett. Lösningen? Effektiv innehållsdistribution!

Med rätt verktyg kan du säkerställa att ditt innehåll når rätt personer, på rätt plattformar, i rätt format, om och om igen. Heidi Bordal, Community Manager på Storykit, kommer bl a att gå igenom:

  • Hur du anpassar innehåll för olika plattformar och deras algoritmer.
  • Varför video är det mest effektiva formatet för sociala medier.
  • Vikten av att testa, misslyckas och finslipa din strategi för att förstå vad som verkligen engagerar din målgrupp.

Vi kommer också att utforska:

  • Principerna för effektiv innehållsdistribution: Hur du bryggar gapet mellan skapande och resultat.
  • Praktiska metoder för att återanvända och dela innehåll
  • Sambandet mellan distribution och framgång på sociala medier: Upptäck varför konsekvent publicering är nyckeln till att bygga varumärkeskännedom, engagemang och lojalitet.

Varmt välkomna!

Nätverksgruppen Content Marketing leds av Maria Westman och Gabriella Dahlstedt

Boiler plate nätverksträff

En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:

  • Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
  • Man behöver inte välja eller ”gå med i” en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till alla de temabaserade nätverksgruppernas träffar. De två rollbaserade nätverksgrupperna, ”MiS Marknadscheferna” och ”MiS Inhousecheferna”, vänder sig till dig som är marknadschef eller inhousechef, eller motsvarande).
  • För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen

Info & anmälan

När: Torsdag 6 februari, kl 15.00 – 17.00*
Var: Storykit, Tulegatan 4, Stockholm

*HÅLLTIDER:
15.00: Välkomna!
15.20: Föreläsning + diskussionsfrågor
17.00: Mingel för den som vill stanna kvar

Nätverksträff 6 feb, kl 15.00-17.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. 

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

INTE MEDLEM

Om talaren

Genom sin bakgrund i språkvetenskap och ett passionerat intresse för sociala medier har Heidi Bordal utvecklat en unik fingertoppskänsla för att skapa innehåll som når rätt målgrupp. Som ansvarig för sociala medier, community och events på Storykit brinner Heidi för att hjälpa företag att berätta historier som verkligen gör skillnad.