Marknadsföreningen Sverige
Därför är distribution avgörande för ditt contentarbete
– Nätverket Content Marketing på besök hos Appelberg
Hur når ni ut med er kommunikation och hur får ni önskat resultat av det ni producerar? Distribution spelar en alltmer avgörande roll när det kommer till att skapa effekt inom B2B-marknadsföring. Är det bara köpt annonsutrymme som krävs idag eller går det fortfarande att få bra organisk spridning?
Detta är något som Isabel Svensson, Head of Distribution på Appelberg, kommer att prata om när hon går igenom hur man ska tänka när man skapar och jobbar med en distributionsstrategi för content marketing. Det är lätt att tänka att distribution bara handlar om försäljning, men att jobba långsiktigt och bygga relationer och varumärke är minst lika viktigt.
Hon tittar även på några trender och blickar framåt då vi under de senaste åren har vi sett ett skifte inom B2B-marknadföring, och med tanke på att den föränderliga och utmanande tid vi lever i gäller det att jobba smart med såväl innehåll som kanalval.
En träff med en av nätverksgrupperna skiljer sig något från ett av våra Seminarier, Webbinarier eller andra event:
- Deltagare uppmuntras till erfarenhetsutbyte – i mindre grupper lär vi av andra deltagare och diskuterar egna utmaningar i rollen
- Man behöver inte välja en grupp eller ”gå med” i en nätverksgrupp – alla medlemmar är välkomna till nätverkens träffar (med enda undantag ”MiS Marknadscheferna, som endast är för dig med marknadsansvar)
- För det mesta spelar vi inte in en nätverksträff, även om den sker online – och de diskussioner som sker mellan deltagare görs heller inte tillgängligt för någon som inte var med på träffen
När: Tisdag 6 december, kl 10.30 – 12.00
Var: Appelberg, Birger Jarlsgatan 43, 2 tr
Nätverksträff 6 december, kl 10.30-12.00
Avbokning senast 24h innan till info@mis.se.
Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Isabel Svensson jobbar som Head of Distribution på Appelberg och har 10 års erfarenhet av digital marknadsföring, både inom B2C och B2B.