Marknadsföreningen Sverige
Marknadsföreningens Dag
– med fokus på utveckling och nya insikter!
Välkommen till en halvdag online i samarbete med Marknadsföreningen i Göteborg! Sänds online från United Spaces i Stockholm.
När digitala events denna vår har gjort sitt intåg på allvar ser vi i Marknadsföreningen Stockholm och Marknadsföreningen i Göteborg nya spännande möjligheter att samarbeta. Vi är båda starka på event, mötesplatser och nätverkande på våra lokala marknader och har redan idag olika former för att utbyta erfarenheter sinsemellan. Nu tar vi nästa kliv!
Först ut är Marknadsföreningens dag 10 juni (en halvdag online) som arrangeras av vår systerförening i Göteborg (MiG)! Där kan även medlemmar från oss i Marknadsföreningen Stockholm delta kostnadsfritt inom ramen för medlemskapet. Vi ser fram emot en superspännande förmiddag fullmatad med spaningar, kloka tips & inspiration.
Förvänta dig en intensiv, utvecklande halvdag med mycket inspiration, humor och aktuell kunskap om vår framtid. Det kommer bl.a. att handla om automation och digitalisering som vi vet kommer att påverka världen på kort och lång sikt.
Vad framtiden konkret har att erbjuda är oklart men att livslångt lärande är en förutsättning för att inte bli överflödig – är solklart. Så ta för dig en dag som denna av aktuella och insiktsfulla föreläsningar tillsammans med delar av Sveriges näringsliv.
Lyssna, lär, diskutera i chatten under diskussionsforumet med föreläsarna.
När: Onsdagen 10 juni kl. 09.00 – ca 13.00
Var: Online (sänds från United Spaces i Stockholm)
Medlem Marknadsföreningen Stockholm: Kostnadsfritt
Icke medlem: 200 kr exkl moms
Talare & program
09.00 – 09.05 Kia Cohn Linde inleder dagen
09.05 – 09.30 Lisa Ekström
09.30 – 10.05 Anna Tebelius Bodin
10.10 – 10.35 Anders Lundin
10.35 – 11.15 Nicholas Fernholm
11.15 – 11.40 Anna Dyhre
11.40 – 12.30 Diskussion med samtliga föreläsare om framtid.
12.30 – 13.00 Frågestund i chatten
MEDLEM Marknadsföreningen Stockholm
.
Det här eventet arrangeras av Marknadsföreningen i Göteborg och vi kommer dela personnamn och företag för att kunna skapa en samlad deltagarförteckning. Denna läggs ut på mig.se (9 juni) så att alla kan se vilka som deltar och förbereda sig på nätverkande.
Vill du ej vara namngiven mejlar du linda(@)mig.se som då exkluderar dig från deltagarförteckningen. Inga kontaktuppgifter delas (mail eller telefon) och all kommunikation kring eventet till er medlemmar i Marknadsföreningen Stockholm sker från oss.