Marknadsföreningen Sverige
Trender, ny teknik och kundupplevelser: Så påverkar det marknadsförare 2023
– Välkommen till premiären av Marketing Talks
Efter pandemi, konflikt i Europa och nu lågkonjuktur så är det enkelt att fastna i överlevnadsmentalitet. Historien har visat att det under tuffa tider föds nya idéer, innovation och resiliens.
I denna första del av Marknadsföreningens nya programserie Marketing Talks tittar vi på hur förståelse för kundupplevelsen, teknik och trender blir allt mer viktiga för marknadschefen.
- Vilka makrotrender har och fortsätter påverka vår vardag?
- Hur har vi som konsumenter påverkats av dessa trender och vad har de inneburit för vårt konsumtionsbeteende?
- Vilka är lärdomarna från retail-landskapet globalt med perspektiv från New York och från NRF, världens största retail-konferens?
- Vilka nya kanaler och affärsmöjligheter uppstår när accelerationen av digitaliseringen ökat bl a. som en konsekvens av pandemin?
Till hjälp att diskutera detta har vi tillsammans med retail-strategen Alex Baker satt ihop en eminent panel bestående av:
Natalie Tideström-Heidmark
Co-founder, Team5pm
Soledad Gonzales
E-commerce Advisor, PostNord
Pino Roscigno
Commercial Director, Stadium
Mats Mileblad
Managing Director, OneMotion
När: Tisdag 14 februari, kl 08.30 – 09.15*
Var: Studio Puck, Kommendörsgatan 24, Stockholm eller DIGITALT via Members Lounge
*HÅLLTIDER:
För studiopubliken öppnar dörrarna redan 07:50
Enklare frukost serveras från 08:00
Sändningen drar igång 08:30
Hybridevent, 14 februari, kl 08:30-09:15
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Om Marketing Talks
Vår programserie Marketing Talks är en energiinjektion av matnyttiga och högaktuella ämnen i rappt format. 30 minuter sänds regelbundet under vårterminen från Members Lounge och annonseras i event-kalendern. Passa på att nätverka med andra live såväl som utforska det som också finns on demand på den digitala plattformen vVenues.