Marknadsföreningen Sverige
4 tips för att driva lönsam tillväxt och få mer inflytande som marknadschef
– Välkommen till fjärde avsnittet av Marketing Talks!
Marknadsföring har en nyckelroll att spela i att driva lönsam tillväxt i företag. Samtidigt brottas många marknadsförare med att få det inflytande på ledningsnivå som de förtjänar. Svårare tider gör utmaningen ännu större då budgeten tenderar att krympa.
Det här avsnittet av Marketing Talks är fullmatat med värdefulla tips för marknadschefer som vill ta en central roll i att driva företagets affär, baserat på Niklas Bondessons egen och andras forskning. Nu dyker vi ner i allt ifrån att ha fokus på rätt frågor, innovation, prissättning och kreativitet.
- Att vända på myntet och retoriken: adressera de stora frågorna i din VDs ögon
- Att stärka lönsamheten genom Pricing-power, betalningsviljan och dess drivkrafter, KPI:er
- Varför är det så viktigt att planera för konjunkturuppgången och satsa på innovation?
- Kraften i kreativ kommunikation
Efter sändningen blir det en live Q&A, med Niklas för att fånga upp era frågor och fördjupa ytterligare.
När: Fredag 26 maj, kl 10.00 – 10.45*
Var: Online, i Members Lounge
*Talk 30 minuter och därefter 15 min live Q&A med Niklas Bondesson.
Marketing Talks, 26 maj, kl 10:00-10:45
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Om talaren
Niclas Bondesson, docent i marknadsföring, universitetslektor på Stockholms Universitet och strategisk rådgivare på NoA Consulting.
Om Marketing Talks
Vår programserie Marketing Talks är en energiinjektion av matnyttiga och högaktuella ämnen i rappt format. 30 minuter sänds regelbundet under vårterminen från Members Lounge och annonseras i event-kalendern. Passa på att nätverka med andra live såväl som utforska det som också finns on demand på den digitala plattformen vVenues.