Forsman & Bodenfors

Marketing Talks #25: Forsman & Bodenfors – Kreativitet som gör skillnad

Marknadsföreningen Sverige

Kreativitet som gör skillnad

– Välkommen till Marketing Talks #25 med John Bergdahl & Tove Langseth

Varumärken behöver mer än någonsin kraften i en stark och tydlig idé. Inte fler kampanjer. Inte fler format. Inte fler snabba lösningar. Utan en långsiktig riktning där kreativitet, strategi och affär går hand i hand.

I detta avsnitt av Marketing Talks möter vi John Bergdahl, Chief Creative Officer, och Tove Langseth, Head of Creative, på Forsman & Bodenfors, en av världens mest prisbelönta byråer. De delar med sig av hur kreativitet kan driva verklig affärseffekt när den används som ett verktyg för att bygga varumärken som håller över tid.

John och Tove kommer att prata om varför de varumärken som lyckas idag är de som:

  • Bygger på en tydlig idé som driver både varumärke och affär över tid
  • Låter kreativiteten bli en gemensam kraft mellan marknadsföring, kommunikation och produktutveckling
  • Tänker bredare, agerar snabbare och skapar värde i fler dimensioner
  • Förstår att kreativitet aldrig varit viktigare och gör den till sin största konkurrensfördel

Genom konkreta exempel visar de hur kombinationen av djup affärsförståelse och vild kreativitet kan skapa verklig skillnad för både varumärke och människa.

Varmt välkommen till Marketing Talks #25, där du kan delta online i Members Lounge eller som studiopublik på plats i Studio Puck.

Info & anmälan

När: Fredag 14 november, kl 11.00 – 13.00 (11.30-12.30 för online)*
Var: Online, i Members Lounge ELLER i Studio Puck, Kommendörsgatan 24, Stockholm

*HÅLLTIDER:

ONLINE:
11.30-12.30 Livesändning med Q&A

I STUDION:
11:00-11:20 Incheckning och kaffe (OBS: dörrarna stängs 11.20)
11:30-12:30 – Livesändning med Q&A
12:30-13:00 Lunch & nätverkande

Marketing Talks #25, 14 nov

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

INTE MEDLEM EVENT

Om talarna

John BergdahlJohn Bergdahl, Forsman & Bodenfors 
John Bergdahl är Chief Creative Officer och styrelsemedlem på Forsman & Bodenfors, där han leder byråns internationella kreativa arbete och stärker dess position som en kreativ affärspartner byggd på strategisk excellens. Han har arbetat på byrån i över 20 år och haft roller som kreatör, senior partner och medlem i ledningsgruppen, samt varit med och grundat kontoret i Singapore. John har arbetat med kampanjer för Baileys, Guinness, P&G, Uber, Google, Adidas, Electrolux, Gojek och IKEA, och har belönats med utmärkelser från Cannes Lions, D&AD, Clio och The One Show.

Tove LangsethTove Langseth, Forsman & Bodenfors 
Tove Langseth är Head of Creative på Forsman & Bodenfors Sverige, där hon leder byråns kreativa vision och fortsätter driva arbetet med att hjälpa varumärken växa genom strategisk kreativitet.
Innan hon kom till Forsman & Bodenfors var Tove Global Creative Lead på Klarna, där hon drev fintech-varumärkets kreativa transformation inför börsnoteringen. Med en karriär som sträcker sig över både byrå- och kundsidan kombinerar hon strategisk skärpa med kreativ rörlighet och entreprenöriell energi. Som en av Sveriges mest prisbelönta kreatörer har Tove vunnit ett Grand Prix samt flera Guld- och Bronslejon i Cannes Lions, liksom Grand Prix, Guld och Silver i Eurobest och Epica. I Guldägget har hon belönats med flera Guld- och Silverägg. Hon har dessutom varit ordförande för Guldäggsjuryn 2014 och suttit i jury för Cannes Lions, Eurobest, Dubai Lynx och The One Show. Toves erfarenhet omfattar bland annat utvecklingen av Klarnas ikoniska “Smoooth”-plattform på DDB, grundandet av modemärket Closely och ledande varumärkesarbete för Diesel och Škoda.

Marketing Talks

Om Marketing Talks

Vår programserie Marketing Talks är en energiinjektion av matnyttiga och högaktuella ämnen i rappt format. 30 minuter sänds regelbundet från Members Lounge och annonseras i eventkalendern. Passa på att nätverka med andra live såväl som utforska det som också finns on demand på den digitala plattformen vVenues. Ibland har vi ett längre avsnitt där man även kan delta bakom kulisserna som studiopublik.