Marketing Talks 19

Marketing Talks #20: The 2 second brand – Nya spelregler för digital marknadsföring

Marknadsföreningen Sverige

The 2 second brand – Nya spelregler för digital marknadsföring

– Välkommen till Marketing Talks #20 online i Members Lounge!

I detta avsnitt av Marketing Talks djupdyker marknadsföringsexperten Erik Modig i hur marknadsföring har förändrats i en tid där kundernas uppmärksamhet är begränsad och engagemanget lågt.

Eriks nya bok ”The 2 second brand” handlar om hur företag kan anpassa sina strategier för att effektivt kommunicera med kunder inom detta korta tidsfönster. Genom att förstå de nya utmaningarna inom digital uppmärksamhet kan företag skapa enklare och mer effektiva marknadsföringskampanjer.

Erik kommer bla att gå igenom:

  • Kunders uppmärksamhetsspann har minskat drastiskt; så anpassar man marknadsföringen för att fånga intresset snabbt.
  • Fokus på enkelhet och tydlighet i varumärkesidentiteten för att bli igenkänd inom två sekunder.
  • Traditionella marknadsföringsstrategier som förutsätter högt kundengagemang är mindre effektiva idag.
  • Företag bör ompröva och förenkla sina strategier för att bättre möta den moderna kundens behov och beteende.
  • Så designar ni 2-sekundersannonser

När: Torsdag 16 januari, kl 09.15 – 10.00*
Var: Online, i Members Lounge

*HÅLLTIDER:
09:15 Föreläsning
09:45-10:00 Eftersnack och frågestund

Marketing Talks, 16 jan, kl 09:15-10:00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

INTE MEDLEM

Om talaren

Erik Modig, Forskare och expert på kommunikation och marknadsföring
Erik Modig anses vara en av Sveriges främsta experter på marknadsföring. Hans forskning vid Handelshögskolan har lett till flertalet internationellt uppmärksammade artiklar och böcker, varav hans bok Bang for the Buck blev utsedd till ”Årets Marknadsföringsbok” i Sverige. Han är rådgivare åt flera av Sveriges mest framgångsrika bolag och har själv grundat e-learningbolaget Marketing Levels som är en digital plattform för marknadsföringskunskap, utbildning och rådgivning.

https://www.erikmodig.se/

Marketing Talks

Om Marketing Talks

Vår programserie Marketing Talks är en energiinjektion av matnyttiga och högaktuella ämnen i rappt format. 30 minuter sänds regelbundet under vårterminen från Members Lounge och annonseras i event-kalendern. Passa på att nätverka med andra live såväl som utforska det som också finns on demand på den digitala plattformen vVenues.