Marknadsföreningen Sverige
Vad skiljer riktigt bra marknadsorganisationer mot de bra – lärdomar efter 400 intervjutimmar
– Välkommen till Marketing Talks #12, online i Members Lounge
Under detta Marketing Talks belyser Johan Johansson områden där de som är duktiga verkligen briljerar, samt några fallgropar du bör undvika. En sak som är tydlig är att det helt klart handlar om mer än att bara kunna promta ChatGPT. En föreläsning full av konkreta, användbara råd att ta med sig direkt både på lång, medel och kort sikt för att öka effekten och effektiviteten av din marknadsorganisation.
Efter 400 timmar av intervjuer under 5 års tid med marknadsförare över hela världen går det att se 5 tydliga områden som de riktigt bra marknadsorganisationer gör bättre än de andra.
Det handlar om:
- Hur de löser problem
- Vilket team de har
- Hur de jobbar med processer
- Teknik
- Möjliggörande och användning
När: Fredag 22 mars, kl 09.15 – 10.00*
Var: Online, i Members Lounge
*HÅLLTIDER:
09:15-09:45 Föreläsning
09:45-10:00 Eftersnack och Q&A
Marketing Talks, 22 mar, kl 09:15-10:00
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Om Talaren
Johan Johansson, Senior Strateg, Carat, är den digitala analytikern och mediastrategen som har jobbat med några av Sveriges största varumärken och hjälpt dessa att fatta smartare beslut – snabbare. Hans arbete kretsar kring att omvandla data till insikter, konkreta actions och nya förbättringsmöjligheter.
Om Marketing Talks
Vår programserie Marketing Talks är en energiinjektion av matnyttiga och högaktuella ämnen i rappt format. 30 minuter sänds regelbundet under vårterminen från Members Lounge och annonseras i event-kalendern. Passa på att nätverka med andra live såväl som utforska det som också finns on demand på den digitala plattformen vVenues.