Marketing Afternoons

Marketing Afternoons: The top 10 Marketing Trends 2025

Marknadsföreningen Sverige

Marketing Afternoons: The top 10 Marketing Trends 2025

Välkommen till en inspirerande Marketing Afternoon där vi får koll på de 10 viktigaste marknadsföringstrenderna 2025 – insikter som tagits fram av experter från Kantar.

Vi djupdyker i både makro- och mikrotrender som är värda att beakta i din strategiska planering för att ta ditt varumärke till nästa nivå. Du får bland annat höra om hållbarhet, live streaming, sociala medier och generativ AI – några av de nyckelområden som kommer att växa och utvecklas det kommande året.

Seminariet är aktuellt för dig som har en roll inom marknadsföring eller kommunikation. Oavsett om du arbetar B2B eller B2C kommer du att få med dig något nytt som ger dig inspiration och nyfikenhet framåt.

Vi inleder med en härlig networking-fika; ett värdefullt tillfälle att bredda ditt nätverk och träffa andra likasinnade.

Varmt välkommen!

Info & anmälan

När: Tisdag 28 jan, kl 15:30-17:00*
Var: United Spaces, Östra Hamngatan 16, Göteborg

*HÅLLTIDER:

15:30 Incheckning, mingel och fika
16:00-17:00 Föreläsning och frågestund

Marketing Afternoons 28 jan, kl 15.30-17.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se eller via din bokningsbekräftelse (via e-post). Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.
Så behandlar vi dina personuppgifter

INTE MEDLEM

Om talaren

Mer info kommer

Om Marketing Afternoons

Marketing Afternoons är en seminarieserie signerad Marknadsföreningen Sverige och United Spaces där vi fyra eftermiddagar om året lyfter fram det allra bästa inom marknadsföring och kommunikation. Kom och bli inspirerad av spännande talare och case samtidigt som du får en rejäl energiboost i form av en nyttig powerfika.

Tidigare nedslag i seminarieserien Marketing Afternoons:

  • Mårten Westlund, PR- & Kommunikationschef, Liseberg: Att leda i kris – Hur agerar man när krisen är ett faktum?
  • Sabine Ljunggren, Maia Marketing: Social Search – Så håller du dig konkurrenskraftig inom sök 2025
  • Erik Modig: Därför är det hög tid att uppdatera er varumärkesstrategi
  • Björn Owen Glad: Så får du marknadsavdelningen att hänga på AI-revolutionen
  • Maria Westman & panel – Skapa engagemang och värdeskapande kommunikation med ert hållbarhetsarbete
  • Albert Bengtson och Roland Williams, medförfattaren till ”Principles of Intrapreneurial Capital”
  • Geta Kroon och Martin Nordlinder – Vem bryr sig? Om varumärkets betydelse
  • Keke Rahnasto, Mynewsdesk: Bortom hypen – Hur kommer AI att revolutionera vårt sätt att arbeta med marknadsföring?
  • Mathias Westphal, Maniola Studios: ABSOLUT FUTURE
  • Jonna Ekman, Storykit: Rörlig bild i sociala medier – 7 steg för att lyckas med ditt visuella berättande
  • Erik Modig, Forskare, Handelshögskolan: Så ökar du kreativiteten på marknadsavdelningen – för garanterad effekt
  • Mikael Lenneryd, Marknadsdirektör, Apoteket: Från storbyrå till inhouse
  • Christian Cabau, Director Marketing, Klarna: Behind the scenes på Klarna med Årets Marknadschef
  • Nina Kurn & Kajsa Öijerholm, Senior Art Director & Visual planner och Senior Copywriter & kommunikatör på RBK : Det kreativa teamet – från idé till innovation
  • Fredrik Wass, Omvärldsanalytiker Sveriges Tidskrifter: De viktigaste medietrenderna 2021
  • Pino Roscigno, Commercial & Brand Director, Stadium: Att aktivera världen
  • Silla LevinForsman & Bodenfors: Kommunikationens kraft – att bygga hållbara varumärken
  • Calle SjönellFacebook: Vad fungerar i sociala medier, på riktigt?
  • Patrik Nygren-Bonnier, Årets Marknadschef 2017, Så skapades reklamkoncepten bakom IKEA och Åhléns