Marketing Afternoons

Marketing Afternoons online: Det kreativa teamet – från idé till innovation

Marknadsföreningen Sverige

Det kreativa teamet – från idé till innovation

Kanske förknippar du kreativitet med hämningslös inspiration och galna idéer? Men grogrunden för en hållbar idé eller kreativ kampanj är resultat av omfattande research, genomtänkta strategier och kreativa processer.

Som kreatörer är vår uppgift att identifiera de bärande idéerna, trycktesta och utveckla dem för alla kommunikationskanaler. Spännande, svårt och såklart väldigt roligt. Vi delar med av oss av hantverket i en digital, snabbt föränderlig värld, den skapande processen, hur vi jobbar. Och vad det har fått för, ibland oväntade, resultat.

Varmt välkommen till nästa tillfälle av Marketing Afternoons online, som vanligt i samarbete med United Spaces och exklusivt för våra respektive medlemmar. Denna gång har vi bjudit in två starka kreatörer, nämligen Nina Kurn och Kajsa Öijerholm, som kommer att dela med sig om hemligheterna kring det kreativa arbetet.

När: Torsdag 25 mars, kl 15.00 – 16.00
Var: Online, via Zoom

Marketing Afternoons online, 25 mars

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Om talarna

Nina Kurn
Frankofil kreatör och visuell planner som brinner för att göra världen vackrare. Ser design, kommunikation och innovation som verktyg i att skapa hållbar förändring och bygga goda värden. Gedigen erfarenhet från både stora byrånätverk som McCann och DDB till fristående mindre byråer som Food & Friends och RBK. Ett urval av kunder genom åren är H&M Worldwide, Arla, TV4, Nordea, Willys, Atrium Ljungberg, Clowner utan gränser m.fl. Har också varit partner och drivit olika byråverksamheter, är just nu partner i byrån AllthewayJosé.

Kajsa Öijerholm
Folklivsforskande kommunikatör med hjärta för miljö- och hållbarhetsfrågor. Har lång erfarenhet inom kommunikationsbranschen från produktionsbolag för TV och reklamfilm till delägare/byråproducent på Pluto Annonsbyrå, copywriter på Ogilvy Group, varumärkesansvarig för Alcro, copywriter och vd på RBK Communication med kunder som Arla, Fazer, Gevalia, Gustavsberg, TV4, Polisen, Sweco, Ålandsbanken. Har vunnit uppdrag för brittiska Hyperotic, Millesgården mfl. Som idella projekt kan nämnas kampanjer för Alla kvinnors hus och UN Women /He For She.

Om Marketing Afternoons

Marketing Afternoons är en seminarieserie signerad Marknadsföreningen Stockholm och United Spaces där vi fyra eftermiddagar om året lyfter fram det allra bästa inom marknadsföring och kommunikation. Kom och bli inspirerad av spännande talare och case samtidigt som du får en rejäl energiboost i form av en nyttig powerfika.*

*Under rådande omständigheter har vi flyttat eventet online. Vi uppmuntrar alla att, över en kopp kaffe eller te och något energigivande att tugga på, stanna kvar efter föredraget för att ställa frågor och inte minst mingla och diskutera med andra deltagare! Via Zoom kan du göra detta med såväl bild och ljud som via chat.

Tidigare nerslag i seminarieserien Marketing Afternoons:

  • Fredrik Wass, Omvärldsanalytiker Sveriges Tidskrifter: De viktigaste medietrenderna 2021
  • Pino Roscigno, Commercial & Brand Director, Stadium: Att aktivera världen
  • Silla Levin, Forsman & Bodenfors: Kommunikationens kraft – att bygga hållbara varumärken
  • Calle Sjönell, Facebook: Vad fungerar i sociala medier, på riktigt?
  • Patrik Nygren-Bonnier, Årets Marknadschef 2017, Så skapades reklamkoncepten bakom IKEA och Åhléns