Marketing Afternoons

Marketing Afternoons: Från storbyrå till inhouse

Marknadsföreningen Sverige

Från storbyrå till inhouse

– Marketing Afternoons på plats hos United Spaces Torsgatan

Välkommen till årets första Markering Afternoons på plats på United Spaces på Torsgatan, där vi bjudit in Mikael Lenneryd, Marknadsdirektör på Apoteket, som kommer berätta om varför Apoteket valde att sluta jobba med extern byrå och satsa på inhouse istället.

27 november 2019 vann Apoteket 100-wattaren och hade ca 15 års relation med samma reklambyrå. Allt tuffade på bra tills pandemin kom och ställde nya krav på byråfunktionen, arbetssätt och kostnadsstruktur.

Mikael Lenneryd, Marknadsdirektör på Apoteket, delar med sig av nyckelorsakerna till att de valde inhouse-vägen, tar oss med bakom kulisserna på det första uppdraget som inhouse-byrån fick och ger en inblick i hur arbetet fortskred, samt exempel på resultatet, som lanserades i november 2021.

Det här kommer du få med dig:

  • Resan från storbyrå till inhouse – de avvägda valen och fördelarna
  • Hur jobbar man konkret med sin inhousebyrå, från ax till limpa med strategi och taktik
  • Att äga hela kommunikativa kundresan – både i köpta och egna kanaler

Du är varmt välkommen när vi äntligen kör igång med Marketing Afternoons på plats på Torsgatan 26! Vi startar med mingel, nätverkande och powerfika följt av föreläsning med frågestund. Efteråt står den guldiga baren öppen för de som vill fortsätta snacket & erfarenhetsutbytet. 

Marketing Afternoons är exklusivt för Marknadsföreningen Stockholms och United Spaces respektive medlemmar.

När: Tisdag 15 mars, kl 15.30-17.00
Var: United Spaces, Torsgatan 26

HÅLLTIDER:
– 15:30-16:00 Drop in, mingel/nätverkande & powerfika
– 16:00-17:00 Föreläsning med efterföljande Q&A
– 17:00 AW i Guldbaren på Torsgatan

Marketing Afternoons, 15 mars kl 15.30

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se eller via din bokningsbekräftelse (via e-post). Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.
Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Inte medlem

Om Marketing Afternoons

Marketing Afternoons är en seminarieserie signerad Marknadsföreningen Stockholm och United Spaces där vi fyra eftermiddagar om året lyfter fram det allra bästa inom marknadsföring och kommunikation. Kom och bli inspirerad av spännande talare och case samtidigt som du får en rejäl energiboost i form av en nyttig powerfika.

Tidigare nedslag i seminarieserien Marketing Afternoons:

  • Christian Cabau, Director Marketing, Klarna: Behind the scenes på Klarna med Årets Marknadschef
  • Nina Kurn & Kajsa Öijerholm, Senior Art Director & Visual planner och Senior Copywriter & kommunikatör på RBK : Det kreativa teamet – från idé till innovation
  • Fredrik Wass, Omvärldsanalytiker Sveriges Tidskrifter: De viktigaste medietrenderna 2021
  • Pino Roscigno, Commercial & Brand Director, Stadium: Att aktivera världen
  • Silla LevinForsman & Bodenfors: Kommunikationens kraft – att bygga hållbara varumärken
  • Calle SjönellFacebook: Vad fungerar i sociala medier, på riktigt?
  • Patrik Nygren-Bonnier, Årets Marknadschef 2017, Så skapades reklamkoncepten bakom IKEA och Åhléns