Liseberg

Marketing Afternoons: Att leda i kris – Hur agerar man när krisen är ett faktum?

Marknadsföreningen Sverige

Att leda i kris – Hur agerar man när krisen är ett faktum?

– Välkommen till en Marketing Afternoon med Lisebergs Kommunikationschef!

I februari 2024 brann Lisebergs nybyggda vattenvärld Oceana ner, bara tre månader innan öppning. En medarbetare omkom tragiskt och en dröm försvann. Mårten Westlund var PR- & Kommunikationschef under krisen och kommer under denna Marketing Afternoon att ta oss bakom kulisserna och berätta om hur man arbetade med kommunikationen gentemot omvärlden genom krisens alla faser.

Med perspektiv till olyckan summerar Mårten vad han lärt sig av att befinna sig i epicentrum av en verklig kris som toppade alla nyhetsmedier, dominerade sociala medier och diskuterades i många svenska hem.

Följ med oss till en inspirerande eftermiddag hos United Spaces där du får med dig konkreta verktyg och insikter som gör dig bättre rustad att hantera en kris!

Info & anmälan

När: Onsdag 5 feb, kl 15:30-17:00*
Var: United Spaces Waterfront, Klarabergsviadukten 63

Marketing Afternoons är exklusivt för våra och United Spaces respektive medlemmar. 

*HÅLLTIDER:
15:30 Incheckning, mingel och powerfika
16:00-17:00 Föreläsning och frågestund

Marketing Afternoons 5 feb, kl 15.30-17.00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se eller via din bokningsbekräftelse (via e-post). Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.
Så behandlar vi dina personuppgifter

INTE MEDLEM

Om talaren

Mårten Westlund, Liseberg / Brand Club. Med titeln Årets offentliga kommunikatör 2024 i bagaget ger Mårten Westlund insikter i kommunikation, kriskommunikation och ledarskap. Mårten har haft roller som kommunikations- och marknadschef i allt från start-ups till stora organisationer och är i det senaste mest känd som kommunikationschef på Liseberg där han hanterade kommunikation kring den dramatiska branden på vattenvärlden Oceana men också flera uppmärksammade PR-kampanjer med globalt genomslag. Idag arbetar Mårten som partner på kommunikationsbyrån Brand Club där han arbetar för att stärka positionen för företag och personer.

Om Marketing Afternoons

Marketing Afternoons är en seminarieserie signerad Marknadsföreningen Sverige och United Spaces där vi fyra eftermiddagar om året lyfter fram det allra bästa inom marknadsföring och kommunikation. Kom och bli inspirerad av spännande talare och case samtidigt som du får en rejäl energiboost i form av en nyttig powerfika.

Tidigare nedslag i seminarieserien Marketing Afternoons:

  • Sabine Ljunggren, Maia Marketing: Social Search – Så håller du dig konkurrenskraftig inom sök 2025
  • Erik Modig: Därför är det hög tid att uppdatera er varumärkesstrategi
  • Björn Owen Glad: Så får du marknadsavdelningen att hänga på AI-revolutionen
  • Maria Westman & panel – Skapa engagemang och värdeskapande kommunikation med ert hållbarhetsarbete
  • Albert Bengtson och Roland Williams, medförfattaren till ”Principles of Intrapreneurial Capital”
  • Geta Kroon och Martin Nordlinder – Vem bryr sig? Om varumärkets betydelse
  • Keke Rahnasto, Mynewsdesk: Bortom hypen – Hur kommer AI att revolutionera vårt sätt att arbeta med marknadsföring?
  • Mathias Westphal, Maniola Studios: ABSOLUT FUTURE
  • Jonna Ekman, Storykit: Rörlig bild i sociala medier – 7 steg för att lyckas med ditt visuella berättande
  • Erik Modig, Forskare, Handelshögskolan: Så ökar du kreativiteten på marknadsavdelningen – för garanterad effekt
  • Mikael Lenneryd, Marknadsdirektör, Apoteket: Från storbyrå till inhouse
  • Christian Cabau, Director Marketing, Klarna: Behind the scenes på Klarna med Årets Marknadschef
  • Nina Kurn & Kajsa Öijerholm, Senior Art Director & Visual planner och Senior Copywriter & kommunikatör på RBK : Det kreativa teamet – från idé till innovation
  • Fredrik Wass, Omvärldsanalytiker Sveriges Tidskrifter: De viktigaste medietrenderna 2021
  • Pino Roscigno, Commercial & Brand Director, Stadium: Att aktivera världen
  • Silla LevinForsman & Bodenfors: Kommunikationens kraft – att bygga hållbara varumärken
  • Calle SjönellFacebook: Vad fungerar i sociala medier, på riktigt?
  • Patrik Nygren-Bonnier, Årets Marknadschef 2017, Så skapades reklamkoncepten bakom IKEA och Åhléns