AI

Marketing Afternoons: Hur kommer AI att revolutionera vårt sätt att arbeta med marknadsföring?

Marknadsföreningen Sverige

Bortom hypen: Hur kommer AI att revolutionera vårt sätt att arbeta med marknadsföring?

– Välkommen till höstsäsongens premiär av Marketing Afternoons

Den accelererande utvecklingen inom artificiell intelligens (AI) håller på att förändra samhället i grunden. Knappast någon bransch är opåverkad av den digitala revolution som vi alla bevittnar just nu. Såklart heller inte marknadsförings- och kommunikationsbranschen.

Häng med på höstens första Marketing Afternoons där vi i sällskap av några insiktsfulla branschprofiler kommer att prata, diskutera och reflektera över de möjligheter och utmaningar som AI för med sig för oss som på olika sätt arbetar med marknadsföring.

  • Hur kommer AI att omdana både det strategiska och kreativa varumärkesarbetet?
  • Vilken typ av kompetens kommer att vara avgörande framåt och vilken har eventuellt spelat ut sin roll?
  • Hur ska vi egentligen tänka kring etik och moral och på vilket sätt kommer målgruppens sätt att ta till sig och värdera kommunikation att förändras?

Detta och mycket annat hoppas vi få svar under denna inspirerande eftermiddag, som bjuder på mingel med powerfika, föreläsning och ett laddat panelsamtal.

Välkommen till höstens första Marketing Afternoons, i samarbete med United Spaces!

Panelsamtal

Moderator: Marie Sommar, vd Marknadsföreningen Stockholm
Paneldeltagare:
Charlotte Banning, CMO Monterro
Elcim Yilmaz, förändringsagent Superturken & Hipe AGENCY
Keke Rahnasto, Product Innovation Manager, Mynewsdesk
Patrick Couch, Business developer Data & AI på Silo AI 

kollage

INFO & ANMÄLAN

Marketing Afternoons är exklusivt för våra samt United Spaces respektive medlemmar.

När: Torsdag 24 augusti, kl 15:30-17:00
Var: United Spaces Waterfront, Klarabergsviadukten 63

HÅLLTIDER:

15:30: Powerfika och mingel

16:00: Kort introduktion & välkomna
Pontus Wiking, Head of Event & Community, United Spaces
Marie Sommar, vd, Marknadsföreningen Stockholm

16:05: Keynote – Framtiden är här – en spaning kring den artificiella intelligensens framfart och konsekvenser

  • Pågår det en AI-revolution, och varför sker den i så fall just nu?
  • Hur kommer utvecklingen att påverka samhället i allmänhet och vår bransch i synnerhet?
  • Du + AI = Lyckad marknadsföring?
  • Personalisering, annonsering och AI- vad kommer att förändras?
  • AI-verktygen som du aldrig har hört talas om (och kanske aldrig kommer att höra talas om igen).

Talare: Keke Rahnasto, Product Innovation Manager, Mynewsdesk

16:30-17.00: Panelsamtal
Moderator: Marie Sommar, vd Marknadsföreningen Stockholm
Paneldeltagare:
Charlotte Banning, CMO Monterro
Elcim Yilmaz, förändringsagent Superturken & Hipe AGENCY
Keke Rahnasto, Product Innovation Manager, Mynewsdesk
Patrick Couch, Business developer Data & AI på Silo AI 

Marketing Afternoons, 24 augusti

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se eller via din bokningsbekräftelse (via e-post). Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.
Så behandlar vi dina personuppgifter

Om Marketing Afternoons

Marketing Afternoons är en seminarieserie signerad Marknadsföreningen Stockholm och United Spaces där vi fyra eftermiddagar om året lyfter fram det allra bästa inom marknadsföring och kommunikation. Kom och bli inspirerad av spännande talare och case samtidigt som du får en rejäl energiboost i form av en nyttig powerfika.

Tidigare nedslag i seminarieserien Marketing Afternoons:

  • Mathias Westphal, Maniola Studios: ABSOLUT FUTURE
  • Jonna Ekman, Storykit: Rörlig bild i sociala medier – 7 steg för att lyckas med ditt visuella berättande
  • Erik Modig, Forskare, Handelshögskolan: Så ökar du kreativiteten på marknadsavdelningen – för garanterad effekt
  • Mikael Lenneryd, Marknadsdirektör, Apoteket: Från storbyrå till inhouse
  • Christian Cabau, Director Marketing, Klarna: Behind the scenes på Klarna med Årets Marknadschef
  • Nina Kurn & Kajsa Öijerholm, Senior Art Director & Visual planner och Senior Copywriter & kommunikatör på RBK : Det kreativa teamet – från idé till innovation
  • Fredrik Wass, Omvärldsanalytiker Sveriges Tidskrifter: De viktigaste medietrenderna 2021
  • Pino Roscigno, Commercial & Brand Director, Stadium: Att aktivera världen
  • Silla LevinForsman & Bodenfors: Kommunikationens kraft – att bygga hållbara varumärken
  • Calle SjönellFacebook: Vad fungerar i sociala medier, på riktigt?
  • Patrik Nygren-Bonnier, Årets Marknadschef 2017, Så skapades reklamkoncepten bakom IKEA och Åhléns