Marknadsföreningen Sverige
Förändrade vanor i en föränderlig värld?
– Lunchwebbinarium med PHD Media
Hur ser medialandskapet ut post covid? Och vad behöver vi som marknadsförare och kommunikatörer ta med i beaktande när vi sätter vår marknadsstrategi för 2022?
På andra sidan Covid kommer många tidigare sanningar att behöva skrivas om. Världen går tillbaka till det normala, varumärken och företag är med rätta intresserade av det som sker i ”nuet” och manövrerar i nuet för att svara på konsumenternas skiftande behov.
Men det bör inte hindra oss från att tänka på framtiden. I själva verket kan man hävda att behovet av att avkoda framtiden kommer att bli alltmer viktigt när pandemin fortsätter att omdefiniera vårt sätt att leva.
I detta webbinarium kommer PHD att dela sitt senaste forskningsarbete – ’Beyond 2021’ och vad du bör ta hänsyn till när du gör din kommunikationsplan för 2022. Rapporten handlar om mer än bara kommande ”trender” eller övergående teknik – vi lyfter fram 7 teman som kommer att dominera vårt nästa decennium och varför de är relevanta för era varumärken.
Detta är en undersökning av de makrokrafter som har påverkat, och som fortsatt kommer att påverka, hur nästa decennium ser ut för företag, samhällen och kultur.
När: Onsdag 15 september kl. 12:00-13:00
Var: Online, på Zoom
Lunchwebbinarium 15 september, kl 12-13
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Christopher Evans, Client Director, PHD
Christopher är utflyttad stockholmare som i samband med studier på Handels i Göteborg flyttade till västkusten där han sedan blev kvar. Christopher arbetar idag som Client director på PHD Göteborg och har genom sin karriär arbetat inom marknad och kommunikation inom både B2C och B2B på både kundsidan (ICA, Paramount Home Entertainment, Mölnlycke Health Care) och på mediebyrå, bland annat med varumärken som Voltaren, Otrivin, HiFi-klubben, Oatly och Subway.
Sarah Blank, Digital Client Manager, PHD
Sarah har sina rötter på västkusten och har med en massa omvägar runt om i världen hamnat tillbaka i Göteborg och på PHD. Med lång erfarenhet av medieplanering i olika former och har hon alltid jobbat med att få till synergier mellan olika typer byråer och affärsområden för att hitta bästa sätt att effektivisera en marknadsbudget. Hon är idag Digital Client Manager och hjälper byråns kunder att hitta kreativa och nytänkande sätt att hantera medielandskapet för att nå ut med sina budskap.