Marknadsföreningen Sverige
Branding i en digital värld
– Så bygger du din Brand Engine
Det senaste decenniets framsteg inom digital marknadsföring har skapat enorma möjligheter att driva försäljning och matcha utbud med existerande efterfrågan. Men på vägen har många företag tappat bort det allra viktigaste för att lyckas långsiktigt – den starka relationen till kunderna. Men så behöver det inte vara.
Vi på Google är övertygade om att när de används på rätt sätt, kan digitala medier skapa stora värden och och starka relationer. Vi delar med oss av lärdomar från vårt arbete med några av världens bästa varumärken, och presenterar ett helt nytt ramverk för att du också ska lyckas med branding i en digital värld – The Brand Engine.
Under detta webbinarium får du bl a med dig:
- Hur data från Google och forskning visar att det aldrig har aldrig varit viktigare att investera i sitt varumärke
- Exempel från de varumärken i världen som lyckas bäst digitalt – och vad de gör rätt
- Konkreta förslag på hur du kan vässa ditt varumärke redan idag, genom att lära från de bästa
När: Tisdag 10 november, kl 12.00 – 13.00
Var: Online, via Zoom (vi skickar en länk till eventet i god tid före start)
Webbinarium, 10 november, kl 12:00-13:00
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Nina Åkestam Wikner är doktor i ekonomi och brandingspecialist på Google, och har jobbat med reklam och varumärken i över 15 år. Hon är också författare och föreläsare, och har bland annat blivit utsedd till Årets Branschpersonlighet av Sveriges Mediebyråer.
Maria Wiss arbetar som försäljningschef på Google och har tidigare en bakgrund inom mediebranschen och market research.