Marknadsföreningen Sverige
Maxa din kommunikation med smart PR
– Stora resultat med stramare budget
Marknadsbudgetarna minskar. Samtidigt förväntas vi fortsätta öka resultatet av vår kommunikation. Hur gör man? Välkommen till ett föredrag med efterföljande panelsamtal om hur du gör mer med mindre – och når dina mål.
För att lyckas med din kommunikation och marknadsföring trots minskad budget behöver du tänka smart kring vilka aktiviteter som får störst effekt. Tillsammans med ledande branschprofiler kommer vi diskutera vilka taktiker och strategier som fungerar bäst, samt hur du visar på och argumenterar för värdet av ditt kommunikationsarbete.
Varmt välkommen på ett inspirerande lunchseminarium med panelsamtal hos oss på Marknadsföreningen Sverige. Vi ses på Filmstaden Bergakungen för inspiration och nytänkande idéer kring hur vi kan maxa vår kommunikation.
Inledningsvis lyssnar vi till Malena Bjälkdahl, Marknadschef på Mynewsdesk som bl a delar med sig av fem möjligheter till genomslagskraft på mindre budget och hur du kan hantera förväntningar när förutsättningar ändras.
Därefter får vi i ett panelsamtal dessutom träffa Mårten Westlund, partner Brand Club och tf kommunikationschef Liseberg, och Linda Olsson, Director of Global Brand Experience på Lindex. Marie Sommar leder samtalet där vi tar oss bakom kulisserna på Lisebergs PR-arbete och Lindex framgångsrika kampanjer ”PINK” och ”Reinvent the Model”, med stor förtjänad räckvidd. Kommunikation som både når ut och in, och ligger starkt kopplat till syfte. Vi ser fram emot att få konkreta spännande exempel på PR-aktiveringar och förtjänad räckvidd, hur man kan förstärka effekt genom att nå bredare än köpt utrymme. Hur knyter vi an till varumärkeslöfte och syfte i våra aktiveringar?
Det bjuds dessutom på en trevlig lunch med mingel och nätverkande innan eventet startar. Välkommen!
På scen
- Malena Bjälkdahl är Marknadschef på Mynewsdesk, marknadens ledande plattform för PR och kommunikation. Hon har mer än 20 års erfarenhet av marknadsföring och kommunikation från olika branscher både i Sverige och internationellt och kommer med en bred kommersiell förståelse och erfarenhet av partnerskap, varumärkesbyggande och sälj.
- Mårten Westlund, Brand Club. Med titeln Årets offentliga kommunikatör 2024 i bagaget ger Mårten Westlund insikter i kommunikation, kriskommunikation och ledarskap. Mårten har haft roller som kommunikations- och marknadschef i allt från start-ups till stora organisationer och är i det senaste mest känd som kommunikationschef på Liseberg där han hanterade kommunikation kring den dramatiska branden på vattenvärlden Oceana men också flera uppmärksammade PR-kampanjer med globalt genomslag. Idag arbetar Mårten som partner på kommunikationsbyrån Brand Club där han arbetar för att stärka positionen för företag och personer.
- Linda Olsson är Director of Global Brand Experience på Lindex och ansvarar för den globala marknadsförings- och kommunikationsstrategin. Med över 30 år inom marknadsförings- och reklambranschen har hon gedigen erfarenhet inom innovativ och effektfull kommunikation som driver varumärkeskännedom, kundlojalitet och försäljningstillväxt över flera kanaler och marknader.
Panelsamtalet modereras av Marie Sommar, vd Marknadsföreningen Sverige
Info & anmälan
När: Torsdag 28 november, kl 11.30 – 13.00*
Var: Filmstaden Bergakungen, Skånegatan 16B, 411 40 Göteborg
*HÅLLTIDER:
11:30 Lunch och nätverkande
12:00 Föreläsning: Malena Bjälkdahl, Mynewsdesk
12:30-13:00 Panelsamtal och frågestund
Lunchseminarium, 28 november, kl 11:30-13:00
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter