Lunchseminarium

Lunchseminarium: Navigera ett medielandskap i förändring – trenderna du behöver ha koll på

Marknadsföreningen Sverige

Så navigerar du ett medielandskap i förändring

– Välkommen till en lunch med en spaning på trenderna du behöver ha koll på

Vi verkar i turbulenta tider: nya och splittrade politiska allianser, politisering av tech, förändrade värderingar och en explosion av AI-användande. Detta leder till ökade krav och nya utmaningar för marknadsförare. Hur ska vi navigera i detta landskap och på vilket sätt behöver vi förändra oss för att bäst svara upp på det?

Under 45 minuter guidar Tomas Lilja, Head of Business Development på Omnicom, oss genom de stora globala skiftena och deras påverkan på marknadsföring och kommunikation. Tomas har mer än 12 års erfarenhet som strateg och planner på både reklambyrå och mediebyrå, och kommer att dela sina insikter om hur förändringarna påverkar kanalmixen, varumärkesstrategier och kundrelationer.

Key take-aways

  • Vilka globala trender som just nu formar medielandskapet och varför de är avgörande för marknadsförare.
  • Hur politisering av tech och förändrade värderingar påverkar val av kanaler och budskap.
  • AI och dess inverkan på media; hur möter vi ex sök för agenter
  • Hur du kan anpassa din kanalmix för att möta nya konsumentbeteenden.
  • Konkreta exempel på hur varumärken redan förändrar sina strategier i det nya medielandskapet.

Det här blir en inspirerande lunchsession där du får både omvärldsanalys och konkreta perspektiv att ta med dig till hemmaplan. Självklart kommer det finnas tid för frågor i samband med föreläsningen och vi ser fram emot givande diskussioner på den efterföljande lunchen.

Varmt välkommen!

Info & anmälan

När: Onsdag 22 oktober, kl 11.15 – 13.00*
Var: Omnicom, Katarinavägen 9, våning 7

*HÅLLTIDER:
11.15 Incheckning, mingel & kaffe
11.30 Föreläsning & frågestund
12.30-13.00 Lunch & mingel

Lunchseminarium, 22 oktober, kl 11:15-13:00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

inte medlem 2024

Talare

Tomas Lilja, Head of Business Development på Omnicom