Marknadsföreningen Sverige
Sälj ❤️ Marknad – det vinnande samarbetet
– Hur skapar vi ett starkare samspel mellan marknad och sälj – där 1 + 1 faktiskt blir 3?
Välkommen till ett event med Marketing Level+MiS: Exklusiv kunskapsträff med Erik Modig!
Gör dig redo för en dynamisk kunskapsträff där vi sätter ljuset på det strategiskt viktiga samarbetet mellan marknad och försäljning. Tillsammans med inbjudna gäster utforskar vi vad som krävs för att bryta stuprören och skapa verklig affärsnytta, tillsammans. I takt med att köpresan blivit allt mer digital och komplex, suddas gränserna ut för de traditionella rollerna. Idag behöver marknad och försäljning arbeta närmare varandra än någonsin – med gemensamma mål, delade insikter, språk, processer och ett tydligt fokus på kundens väg till beslut.
Erik Modig kommer sätta agendan utifrån senaste forskningsrönen:
- Argument för varför sälj och marknad ska slås ihop!
- Varför vissa bolag lyckas bättre än andra med samarbetet
Magnus Brynestam, CEO och sälj och marknadsföringscoach på Grown:
- Trender inom B2B, nycklarna till bättre samarbete
- Nycklarna till förståelse för varandras roller
Du som marknadschef har dessutom möjlighet att bjuda med dig din försäljningschef – för att tillsammans ta er dialog till nästa nivå.
Inspirerande samtal och insiktsfulla diskussioner och värdefullt nätverkande utlovas.
Välkommen till en längre kunskapsträff med gäster och längre diskussioner, signerad Erik Modig, Marketing Levels & Marknadsföreningen Sverige.
Träffen modereras av Marie Sommar, vd Marknadsföreningen Sverige.
Om formatet
Det här är exklusivt samarbete mellan Marknadsföreningens nätverksgrupp MiS Marknadscheferna och Marketing Levels CMO Club. Detta är den tredje kunskapsträffen i år som MiS & Marketing Levels samarbetar kring; och där vi tidigare har utforskat power couples CEO+CMO och CEO+CFO. Inbjudan och mer info skickas ut mailledes.
Under 2025 kommer CMO Club utgå från temat: Briljera i eller för ledningen.
Antalet marknadschefer som sitter i ledningsgruppen ökar inte. Samtidigt är det upprepade utmaningar kring att skapa, mäta och förklara effekt som upptar många marknadschefers agenda. Temat för CMO Club 2025 blir därmed hur effektiv och effektfull marknadsarbete leds, samt hur samarbetet med andra roller maximeras. Målet är att briljera i eller inför en ledningsgrupp.
Info & anmälan
Håll utkik i inkorgen! En personlig inbjudan skickas ut till dig som jobbar som marknadschef och är medlem i Marknadsföreningen Sverige.
Saknar du din inbjudan? Kontakta Marie som även håller i nätverksgruppen MiS Marknadscheferna – marie@mis.se
När: Onsdag 17 sept, kl 14.30 – 16.30*
Var: Handelshögskolan, Stockholm, OBS ingång Holländargatan 32
Detta event är exklusivt för dig som är Marknadschef eller Försäljningschef och medlem i Marknadsföreningen Sverige eller Marketing Levels.
*HÅLLTIDER:
14.15: Check-in och mingel
14.30: Marie Sommar och Erik Modig hälsar välkomna
14.35-16.30: Föreläsningar och gruppdiskussioner
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Erik Modig, Forskare och expert på kommunikation och marknadsföring
Erik Modig anses vara en av Sveriges främsta experter på marknadsföring. Hans forskning vid Handelshögskolan har lett till flertalet internationellt uppmärksammade artiklar och böcker, varav hans bok ”Bang for the Buck” blev utsedd till ”Årets Marknadsföringsbok” i Sverige. Han är rådgivare åt flera av Sveriges mest framgångsrika bolag och har själv grundat e-learningbolaget Marketing Levels som är en digital plattform för marknadsföringskunskap, utbildning och rådgivning.

