CMO CFO

Kunskapsträff: CMO ❤️ CFO – Ett vinnande lag

Marknadsföreningen Sverige

CMO ❤️ CFO – Ett vinnande lag

– Exklusiv kunskapsträff för marknadschef + din CFO

Hur skapas en power partnership mellan marknads- och finanschef? Flertalet forskare lyfter fram värdet av att ha ett närmare samarbete. Framförallt när fler och fler finanschefer får intresse och uppdrag att driva tillväxt. Det är när marknadschef och CFO förstår varandra och hittar en gemensam målbild är vägen till framgång enklare!

Erik Modig sammanfattar aktuell forskning och insikter om hur marknads- och finanschefer kan bli ett vinnande team.

Maria Ziv, tidigare marknadschef på MAX, IF och Visit Sweden, delar sina erfarenheter från företagets tillväxtresa – och hur man får nyckeltal som ledningsgruppen faktiskt fokuserar på. 

Christian Cabau, Marketing Director på Klarna, berättar om hur han jobbar för att motivera breda marknadsinvesteringar inom B2B, och varför samarbete med CFO blir ännu viktigare i takt med att AI får större betydelse.

Välkommen till en längre kunskapsträff med gäster, panel och längre diskussioner, signerad Erik Modig, Marketing Levels & Marknadsföreningen Sverige.

Om formatet

InfoDet här är exklusivt samarbete mellan Marknadsföreningens nätverksgrupp MiS Marknadscheferna och Marketing Levels CMO Club.Under våren 2025 bjuds alla marknadschefer in att delta till två halvdagsworkshops med tema: CMO+CFO (29 april) samt CMO+CEO (10 juni). Utöver detta erbjuder CMO Club rundabordsträffar där du som marknadschef och medlem i Marknadsföreningen utan kostnad har möjlighet att prova på en träff. Inbjudan och mer info skickas ut mailledes.

Under 2025 kommer CMO Club utgå från temat: Briljera i eller för ledningen.
Antalet marknadschefer som sitter i ledningsgruppen ökar inte. Samtidigt är det upprepade utmaningar kring att skapa, mäta och förklara effekt som upptar många marknadschefers agenda. Temat för CMO Club 2025 blir därmed hur effektiv och effektfull marknadsarbete leds, samt hur samarbetet med andra roller maximeras. Målet är att briljera i eller inför en ledningsgrupp.

Info & anmälan

Håll utkik i inkorgen! En personlig inbjudan skickas ut till dig som jobbar som marknadschef och är medlem i Marknadsföreningen Sverige.

Saknar du din inbjudan? Kontakta Marie som även håller i nätverksgruppen MiS Marknadscheferna – marie@mis.se

När: Tisdag 29 april, kl 14.30 – 17.30*
Var: Handelshögskolan Stockholm, Sveavägen 65 (ingång Holländargatan 32)

*HÅLLTIDER:
14.30: Incheckning och mingel
15.00: Introduktion med Erik Modig och Marie Sommar från Marknadsföreningen
15.10: Erik Modig går igenom forskning kring CMO/CFO relationen
15.35: Maria Ziv, tidigare MAX, IF, Visit Sweden och Apple
15.55: Christian Cabau, Klarna
16.15: Summering och frågestund
16.30-17.30: Mingel och eftersnack

Detta event är exklusivt för dig som är CMO eller CFO och medlem i Marknadsföreningen Sverige. 

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

inte medlem 2024

Talare

Erik Modig, Forskare och expert på kommunikation och marknadsföring
Erik Modig anses vara en av Sveriges främsta experter på marknadsföring. Hans forskning vid Handelshögskolan har lett till flertalet internationellt uppmärksammade artiklar och böcker, varav hans bok ”Bang for the Buck” blev utsedd till ”Årets Marknadsföringsbok” i Sverige. Han är rådgivare åt flera av Sveriges mest framgångsrika bolag och har själv grundat e-learningbolaget Marketing Levels som är en digital plattform för marknadsföringskunskap, utbildning och rådgivning.