Marknadsföreningen Sverige
CEO ❤️ CMO – Nycklarna för ett framgångsrikt samarbete
– Exklusiv halvdagsträff för marknadschef och vd
Hur bygger man som CMO en stark relation till vd? Vad är det vd vill ha och hur levererar man? Vad är det vd inte vet att de vill ha och hur levererar man det?
Här bjuder vi på Marknadsföreningen tillsammans med Erik Modig och Marketing Levels in till en halvdags kunskapsträff med gäster, panel och längre diskussioner.
Om formatet
Det här är exklusivt samarbete mellan Marknadsföreningens nätverksgrupp MiS Marknadscheferna och Marketing Levels CMO Club. Under våren 2025 bjuds alla marknadschefer in att delta till två halvdagsworkshops med tema: CMO+CEO (26 mars) samt CMO+CFO (6 Maj). Utöver detta erbjuder CMO Club rundabordsträffar där du som marknadschef och medlem i Marknadsföreningen utan kostnad har möjlighet att prova på en träff. Inbjudan och mer info skickas ut mailledes.
Under 2025 kommer CMO Club utgå från temat: Briljera i eller för ledningen.
Antalet marknadschefer som sitter i ledningsgruppen ökar inte. Samtidigt är det upprepade utmaningar kring att skapa, mäta och förklara effekt som upptar många marknadschefers agenda. Temat för CMO Club 2025 blir därmed hur effektiv och effektfull marknadsarbete leds, samt hur samarbetet med andra roller maximeras. Målet är att briljera i eller inför en ledningsgrupp.
Info & anmälan
Håll utkik i inkorgen! En personlig inbjudan skickas ut till dig som jobbar som marknadschef och är medlem i Marknadsföreningen Sverige.
Saknar du din inbjudan? Kontakta Marie som även håller i nätverksgruppen MiS Marknadscheferna – marie@mis.se
När: Onsdag 26 mars, kl 13:00 – 16.00
Var: Handelshögskolan Stockholm, Sveavägen 65
Detta event är exklusivt för dig som är CEO eller CMO och medlem i Marknadsföreningen Sverige.
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Erik Modig, Forskare och expert på kommunikation och marknadsföring
Erik Modig anses vara en av Sveriges främsta experter på marknadsföring. Hans forskning vid Handelshögskolan har lett till flertalet internationellt uppmärksammade artiklar och böcker, varav hans bok ”Bang for the Buck” blev utsedd till ”Årets Marknadsföringsbok” i Sverige. Han är rådgivare åt flera av Sveriges mest framgångsrika bolag och har själv grundat e-learningbolaget Marketing Levels som är en digital plattform för marknadsföringskunskap, utbildning och rådgivning.