CMO CFO

Kunskapsträff: CEO ❤️ CMO – Nycklarna för ett framgångsrikt samarbete

Marknadsföreningen Sverige

CEO ❤️ CMO – Nycklarna för ett framgångsrikt samarbete

– Exklusivt kunskapsevent för marknadschef och vd

Hur bygger man som CMO en stark relation till vd? Vad är det vd vill ha och hur levererar man? Vad är det vd inte vet att de vill ha och hur levererar man det?

Här bjuder vi på Marknadsföreningen tillsammans med Erik Modig och Marketing Levels in till en längre kunskapsträff, med gäster, panelsamtal och diskussioner. Tidigare i våras riktade vi strålkastarljuset på samarbetet mellan CMO och CFO, och nu tittar vi på nästa power couple för att driva tillväxt i fokus.

Du som marknadschef är varmt välkommen att bjuda med din VD till denna träff!

Vi kommer att få lyssna till:

Emma Stjernlöf, idag Chief communications and People Officer på Syre och innan dess VD på Röhnisch. Som marknadschef på Adidas fick hon Marknadsföreningen pris som Årets Marknadschef. Här delar Emma med sig av sina erfarenheter kring att växla mellan rollen som CMO och CEO.

Om jag var VD, hur skulle jag anlita en CMO?: Om du som marknadschef var VD, hur skulle en jobbannons se ut? Presentation och diskussion.

Paus med diskussion

Henrik Åström är VD för Spendrups Bryggerier och med i flertalet styrelser samtidigt som han har varit marknadschef för både Spendrups och Max. Här delar han med sig kring sin erfarenhet om vilka krav som kan och ska ställas på CMO från ledningens sida och vilka krav CMO bör ställa på CEO.

Erik Modig, forskare vid Handelshögskolan delar med sig av aktuell forskning och rapporter kring relationen mellan CMO och CEO och presenterar en guide kring hur relationen kan stärkas.

Perspektiven fördjupas sedan i panelsamtal med Erik, Emma och Henrik och frågestund modererat av Marie Sommar, vd Marknadsföreningen Sverige.

Välkommen!

Om formatet

InfoDet här är exklusivt samarbete mellan Marknadsföreningens nätverksgrupp MiS Marknadscheferna och Marketing Levels CMO Club.

Under 2025 kommer CMO Club utgå från temat: Briljera i eller för ledningen.
Antalet marknadschefer som sitter i ledningsgruppen ökar inte. Samtidigt är det upprepade utmaningar kring att skapa, mäta och förklara effekt som upptar många marknadschefers agenda. Temat för CMO Club 2025 blir därmed hur effektiv och effektfull marknadsarbete leds, samt hur samarbetet med andra roller maximeras. Målet är att briljera i eller inför en ledningsgrupp.

Info & anmälan

Håll utkik i inkorgen! En personlig inbjudan skickas ut till dig som jobbar som marknadschef och är medlem i Marknadsföreningen Sverige.

Saknar du din inbjudan? Kontakta Marie som även håller i nätverksgruppen MiS Marknadscheferna – marie@mis.se

När: Tisdag 10 juni, kl 13:30 – 16.00*
Var: Handelshögskolan Stockholm, ingång Holländargatan 32

*HÅLLTIDER:
13.30: Check-in och mingel
14.00: Marie Sommar och Erik Modig hälsar välkomna
14.10-16.00: Föreläsningar, intervjuer, gruppdiskussioner och panelsamtal

Detta event är exklusivt för dig som är CEO eller CMO och medlem i Marknadsföreningen Sverige. 

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

inte medlem 2024

Talare

Erik Modig är forskare Handelshögskolan Stockholm och grundare av Marketing Levels.
Emma Stjernlöf är Chief communications and People Officer på Syre.
Henrik Åström är vd på Spendrups Bryggerier.