Marknadsföreningen Sverige
Hur når du ut när reklamen är död?
Pandemin har skapat en tech-celeration som har förflyttat den digitala konsumenten ett decennium framåt i tiden – och runt hörnet väntar ett nytt universum som kommer att förändra samhället från grunden. Men alla revolutioner har sina offer. Risken är stor att spegelvärlden – där vår fysiska värld har smält samman med en digital – kommer att göra all reklam irrelevant. Hur ska du då nå ut med ditt budskap?
Den 15 juni får du chansen att glänta på dörren till världens tredje digitala plattform – den som förväntas bli betydligt kraftfullare än webben och de sociala medierna. Då tar Nicklas Hermansson dig 28 år framåt i tiden – till 2049 – för att se hur världen kan se ut och fungera då ur ett marknadsföringsperspektiv.
Som chefredaktör på omvärldstjänsten NomoFomo – No More Fear of Missing Out – och f.d. kreativ chef på en av världens mest prisbelönta brand studios har Nicklas synat en halv miljon nyheter, trender, studier och uppfinningar för att förstå vart världen är på väg. Inför den här föreläsningen har han valt ut de absoluta guldkornen – nutida innovationer som formar framtiden ur ett marknadsföringsperspektiv.
När: Tisdag 15 juni, kl 09.00 – 10.00
Var: Online, via Zoom
Webbinarium, 15 juni, kl 09:00-10:00
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Nicklas Hermansson
Som ledare, journalist och kreatör har Nicklas drivit innovation och utvecklat strategier som har bidragit till att göra Aftonbladet, Mittmedia och Bonnier News till världsledande aktörer inom online media, lokaljournalistik och kommersiell storytelling.
Oavsett plats, tid och roll har målet alltid varit detsamma: Att göra världen mer begriplig. Ur det föddes omvärldstjänsten NomoFomo – No More Fear of Missing Out – som identifierar och förklarar nyheter, uppfinningar, forskning, människor och trender som formar framtiden.