Frukostseminarium

Frukostseminarium: Varumärkesstyrka i praktiken – optimeringar som skapar resultat

Marknadsföreningen Sverige

Varumärkesstyrka i praktiken: Optimeringar som skapar resultat

– Välkommen till en frukost med insikter från Schibsted Effect Study

Idag står varumärken inför stora utmaningar som snabb digitalisering, förändrade konsumentbeteenden och ökade krav på transparens och hållbarhet. Schibsted Insights senaste studie, Schibsted Effect Study, fokuserar på hur varumärken kan förbättra sin effekt i digitala kanaler.

I studien har Karolina Nilvang, Schibsted och Erik Modig, forskare & expert på kommunikation och marknadsföring, analyserat data från 10 varumärken inom 10 olika kategorier för att förstå hur starka varumärkeselement (brand assets) kan bidra till att bygga en tydlig och långsiktig varumärkesidentitet. Studien visar hur tydligt formspråk och konsekventa budskap stärker igenkänning och observation, även vid korta visningstider, vilket är avgörande för att bygga starka varumärken i dagens snabbrörliga medielandskap.

Välkommen på en härlig alla hjärtans dag-frukost där du får ta del av värdefulla insikter och inspirerande case från studien! Du får med dig insikter om hur framgångsrika varumärken har optimerat sina reklamstrategier för att nå ännu bättre resultat. Upptäck hur varumärken kan maximera reklameffekten genom att strategiskt använda sina varumärkestillgångar.

Info & anmälan

När: Fredag 14 februari, kl 08.00 – 09.30*
Var: Schibsted, Kungsbrohuset, Västra Järnvägsgatan 21, Stockholm

*HÅLLTIDER:
08:00 Incheckning och frukost
08:30-09:30 Föreläsning, case och frågestund

Frukostseminarium, 14 februari, kl 08:00-09:30

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

inte medlem 2024

Talare

Erik Modig, Forskare och expert på kommunikation och marknadsföring
Erik Modig anses vara en av Sveriges främsta experter på marknadsföring. Hans forskning vid Handelshögskolan har lett till flertalet internationellt uppmärksammade artiklar och böcker, varav hans bok ”Bang for the Buck” blev utsedd till ”Årets Marknadsföringsbok” i Sverige. Han är rådgivare åt flera av Sveriges mest framgångsrika bolag och har själv grundat e-learningbolaget Marketing Levels som är en digital plattform för marknadsföringskunskap, utbildning och rådgivning.

Karolina Nilvang, Research & Effect Manager, Schibsted Marketing Services
Som Research & Effect Manager på Schibsted Marketing Services tillhandahåller Karolina datadrivna insikter och rekommendationer för att optimera annonskampanjers effektivitet. Med många års erfarenhet har hon byggt upp en djup expertis inom marknadsundersökningar, konsumentbeteende, medier och digital marknadsföring, samt en gedigen kunskap om statistik och verktyg för dataanalys.