Marknadsföreningen Sverige
Tillbaka till butiken
Att förstå konsumtionens platser har blivit långt mer komplext i en värld med ständig tillgång till i stort sett alla prylar och alla marknader. De senaste årens digitala utveckling har gjort att konsumtionskulturen sipprat in i alla tänkbara vrår av våra liv. Men hur står sig den “gamla” (läs fysiska) konsumtionsplatsen om vi blickar framåt?
Marknadsföreningen Stockholm bjuder in till frukostseminarium på Retail Tech-mässan den 20 april! Antropolog Katarina Graffman och professor i reklam & PR Jacob Östberg spanar framåt med fokus på människans, homo consumericus, beteenden och behov.
Kom och mingla med oss och lyssna in Katarina & Jacob!
Det finns även möjlighet att köpa och få ett signerat ex av Katarina & Jacobs senaste bok ”På spaning efter den tid som kommer – Bubblor, skam och andra fenomen”. Författarna utkom också 2018 med boken ”Vi är vad vi köper – Konsumtionskulturen är här för att stanna”
När: Onsdag 20 april, kl 08:30-09.15*
Var: Kistamässan
Pris: Kostnadsfritt för alla
BOKNINGSLÄNK: Anmälan via Kistamässan >>
*HÅLLTIDER: Dörrarna till mässan öppnar kl. 08:00
Katarina & Jacob signerar även sina böcker innan föreläsningen vid scenen.
Vill du även delta på konferensprogrammet?
Som medlem i Marknadsföreningen Stockholm får du 10% rabatt på konferensbiljetten (mässbiljetten är gratis).
Talare
Katarina Graffman är doktor i kulturantropologi, forskare, föreläsare och författare. Under två decennier har Katarina hjälpt företag att förstå konsumtionskulturen och människors beteenden.
Jacob Östberg är professor i reklam & pr vid Stockholms universitet där han forskar om konsumtionskultur med fokus på hur mening skapas i gränslandet mellan företagens aktiviteter, populärkultur och media, samt människors dagliga liv.