Marknadsföreningen Sverige
Inbound vs Account Based Marketing
– Så når du dom riktigt stora B2B-kunderna med rätt marknadsföring
Alla organisationer har sina drömkunder. Hur ser de ut hos er? Vilka ska ni nå och på vilket sätt? Kan Account Based Marketing vara ett sätt att få till ett framgångsrikt maskineri mellan sälj- och marknadsavdelningen? Att gå från att marknad skapar leads för sälj till att tillsammans vinna större affärer med era drömkunder.
En rapport från Information Technology Services Marketing Association visar att 84 procent av de undersökta företagen sa att account based marketing levererar högre ROI än andra typer av B2B-marknadsföring. På detta frukostseminarium tillsammans med experterna på Invise går vi igenom ramverket för ABM och hur du konkret kan komma igång i din egen organisation.
Key take-aways:
- Inbound marketing vs ABM – Vad är skillnaden?
- Vilka smarta funktioner meddelar er när drömkunderna befinner sig på hemsidan? Hur hanterar vi dessa framgångsrikt?
- Hur du undviker fallgroparna, organisatoriskt, strategiskt och taktiskt kring ABM
- Praktiska case och lärdomar från Invise
När: Onsdag 17 november, 08:00-09:30
Var: The Park, Hälsingegatan 49
08.00-08:30 Check-in & registrering, mingel & frukost
08:30-09:30 Föreläsning
Varmt välkommen!
Seminarium, 17 november, kl 08:00-09:30
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter