Marknadsföreningen Sverige
Frukost med Google: Framtidens sök
– Hur förändras söklandskapet i en tid av AI, konversationella gränssnitt och nya användarbeteenden?
Sök har länge varit en central del av kundresan – men just nu genomgår sök:et kanske sin största förändring någonsin. Med generativ AI, nya sökupplevelser och förändrade möjligheter och användarbeteenden, söker varumärken nya vägar framåt.
Tillsammans med Google tar vi ett helhetsgrepp på framtidens sök – vad som händer nu, vad som väntar runt hörnet och hur marknadsförare bäst kan förbereda sig.
Under morgonen kommer vi bl a att utforska:
- Hur förändrar AI sökbeteenden – hur ser Google på den nya sökupplevelsen?
- AI i sök – hur påverkar det synligheten för varumärken?
- Vilka nya möjligheter ser Google inom annonsering, datadriven insikt och personalisering?
- Hur påverkas användarupplevelsen, integritet och förtroende i ett AI-först-sök?
Vi får lyssna till experter från Google som delar sina insikter, framtidsspaningar och konkreta exempel – och självklart finns tid för diskussion, frågor och erfarenhetsutbyte.
Info & anmälan
När: Torsdag 4 december, kl 08.30 – 10.00*
Var: Google, Kungsbron 2, Stockholm
*HÅLLTIDER:
08.30-09.00 Incheckning, frukost & mingel
09.00-10.00: Föreläsning och frågestund
Frukostseminarium, 4 december, kl 8.30-10.00
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Om talaren
Robin Wiman är Performance Specialist på Google i Stockholm. Med över sex års erfarenhet inom Performance Marketing agerar han strategisk rådgivare åt Sveriges största annonsörer och byråer. Han hjälper kunderna att navigera tekniska skiften, som AI, för att driva lönsam tillväxt.

