Frukostseminarium

Frukostseminarium med Erik Modig: Därför är det hög tid att uppdatera er varumärkesstrategi

Marknadsföreningen Sverige

Därför är det hög tid att uppdatera er varumärkesstrategi

– Frukostseminarium med Erik Modig

Känns det som att ert varumärke inte riktigt lyfter? Många varumärken kämpar idag med att hitta en mer effektiv strategi som kan hantera korta digitala exponeringar och konjunkturkänsliga kunder. Dessutom blir det allt viktigare med en framgångsrik storytelling om hållbarhet och syfte inte längre intresserar på samma nivå. Utmaningarna är många och nu är det en perfekt storm med svårare externa förutsättningar och ofta en ledning som skriker efter direkta såväl som långsiktiga effekter.

Marknadsföreningen Sverige, Marketing Levels och United Spaces bjuder in till en inspirationsfrukost där marknadsföringsforskaren och experten Erik Modig berättar om sina spaningar och erfarenheter kring de utmaningar många varumärken har idag. Han delar med sig av hur han jobbar med att hjälpa företag att sätta en effektivare och mer affärsdriven varumärkesstrategi som når igenom i dagens brus. Erik kommer att ta upp utmaningarna med dagens mediaklimat med många korta exponeringar och de svårigheter detta ger för att både mäta och påverka varumärkesuppfattningen.

Erik kommer bland annat att prata om:

  • Vad är framgångsfaktorerna för varumärken idag
  • Hur bör varumärkesarbetet anpassas med tanke på korta digitala exponeringstider
  • Vilken roll har hållbarhet och syfte i varumärkesbyggande idag?
  • Hur skapar man ett varumärke som verkligen kan bidra till affären
  • Hur bygger vi ett varumärkes-universum som fler vill vara en del av

Varmt välkommen till en härlig frukost med inspiration och nätverkande!

Info & anmälan

När: Onsdag 2 oktober, kl 08.30 – 10.00*
Var: Marknadsföreningen Sverige, United Spaces Waterfront, Klarabergsviadukten 63, Stockholm

*HÅLLTIDER:
08:30 Incheckning, nätverkande och frukost
09:00-10:00 Föreläsning och Q&A

Detta event är exklusivt för medlemmar i Marknadsföreningen Sverige, Marketing Levels och United Spaces.

Frukostseminarium 2 oktober, kl 08:30-10:00

BOKA DIN PLATS >>

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter

inte medlem 2024

Talare

Erik Modig, Forskare och expert på kommunikation och marknadsföring
Erik Modig anses vara en av Sveriges främsta experter på marknadsföring. Hans forskning vid Handelshögskolan har lett till flertalet internationellt uppmärksammade artiklar och böcker, varav hans bok Bang for the Buck blev utsedd till ”Årets Marknadsföringsbok” i Sverige. Han är rådgivare åt flera av Sveriges mest framgångsrika bolag och har själv grundat e-learningbolaget Marketing Levels som är en digital plattform för marknadsföringskunskap, utbildning och rådgivning.